Recentment he fet en solitari una part del camí dels bons homes i us explico l'itinerari realitzat així com les meves sensacions per si són de l'interès d'algú:
1a etapa) Berga-Queralt- Gósol: etapa llarga i dura (34 km aproximadament). En el meu cas agreujat pel fet que arribant al Ferrús va començar una tamborinada important de llamps, trons, pluja i a voltes pedra, fet que em va desgastar i retardar molt. A més, a l'arribar al Molí de Feners, el pont que obligatòriament cal passar per superar el torrent havia estat engolit per l'aigua que baixava desbocada. Vaig haver d'emplear-me a fons per superar aquest obstacle i vaig arribar a Gósol al cap d'onze hores, 5 de les quals sota una intensa pluja. Cal dir que la senyalització de l'etapa és excel.lent i la relació qualitat preu de l'allotjament (Cal Franciscó) és molt bona.
2a etapa) Gósol-Refugi de Sant Jordi: etapa bonica amb final al refugi passant prèviament pels Empedrats i el bullidor de la llet, que amb l'aigua que ha caigut aquest any feien molt de goig. Duresa assequible (6 hores amb 30 min. sense presses) i senyalització excel.lent. El tracte al refugi va ser molt bo. En Roger (un dels guardes) és un manetes a la cuina.
3a etapa) Refugi de Sant Jordi- Prullans: tret de la pujada inicial al Coll de Pendís (25 min) la resta del camí és una baixada suau per una pista passant pels Cortals de l'Ingla. Fins a Bellver de Cerdanya, res a dir. Ara bé, el tram de Bellver de Cerdanya a Prullans caldria millorar-lo. És una hora i escaig d'anar travessant la carretera per llocs de risc evident i amb poca senyalització. Potser valdria la pena explorar el tram del GR 150 que passa per Talló i arriba fins a Santa Eugènia passant per Pi i Olià.
L'allotjament a l'Hotel Muntanya va ser molt correcte, però no és barat.
En definitiva han estat tres dies gaudint de la natura i d'un Cadí esplendorós. Ara em queda la part francesa que si puc no la deixaré de fer.
Molta sort a tots els bons homes!
a reveure,
Fadristern