De Berga a Prullans en 3 dies

Ens interessa saber quina ha estat la teva experiència al visitar el Camí dels Bons Homes.

Moderador: Karina Behar

De Berga a Prullans en 3 dies

EntradaAutor: fadristern Data: dt. jul. 06, 2010 1:09 pm

Recentment he fet en solitari una part del camí dels bons homes i us explico l'itinerari realitzat així com les meves sensacions per si són de l'interès d'algú:
1a etapa) Berga-Queralt- Gósol: etapa llarga i dura (34 km aproximadament). En el meu cas agreujat pel fet que arribant al Ferrús va començar una tamborinada important de llamps, trons, pluja i a voltes pedra, fet que em va desgastar i retardar molt. A més, a l'arribar al Molí de Feners, el pont que obligatòriament cal passar per superar el torrent havia estat engolit per l'aigua que baixava desbocada. Vaig haver d'emplear-me a fons per superar aquest obstacle i vaig arribar a Gósol al cap d'onze hores, 5 de les quals sota una intensa pluja. Cal dir que la senyalització de l'etapa és excel.lent i la relació qualitat preu de l'allotjament (Cal Franciscó) és molt bona.
2a etapa) Gósol-Refugi de Sant Jordi: etapa bonica amb final al refugi passant prèviament pels Empedrats i el bullidor de la llet, que amb l'aigua que ha caigut aquest any feien molt de goig. Duresa assequible (6 hores amb 30 min. sense presses) i senyalització excel.lent. El tracte al refugi va ser molt bo. En Roger (un dels guardes) és un manetes a la cuina.
3a etapa) Refugi de Sant Jordi- Prullans: tret de la pujada inicial al Coll de Pendís (25 min) la resta del camí és una baixada suau per una pista passant pels Cortals de l'Ingla. Fins a Bellver de Cerdanya, res a dir. Ara bé, el tram de Bellver de Cerdanya a Prullans caldria millorar-lo. És una hora i escaig d'anar travessant la carretera per llocs de risc evident i amb poca senyalització. Potser valdria la pena explorar el tram del GR 150 que passa per Talló i arriba fins a Santa Eugènia passant per Pi i Olià.
L'allotjament a l'Hotel Muntanya va ser molt correcte, però no és barat.
En definitiva han estat tres dies gaudint de la natura i d'un Cadí esplendorós. Ara em queda la part francesa que si puc no la deixaré de fer.
Molta sort a tots els bons homes!
a reveure,
Fadristern
fadristern

Entrades: 5
Membre des de: dl. oct. 26, 2009 9:04 pm

Re: De Berga a Prullans en 3 dies

EntradaAutor: Karina Behar Data: dv. jul. 09, 2010 1:25 pm

Hola Fadristern,
M'en alegro que t'hagi agradat l'experiència del CBH, ja veuràs que la part francesa també és molt maca.

Tens tota la raó en quant al tram de Bellver a Prullans, encara que és curt, és la nostre gran mancança, que fa anys que intentem resoldre i esperem fer-ho algun dia.
L'explicació que el camí passi per la carretera, és perquè un privat s'ha apropiat del camí públic posant una gran barrera.
Ara mateix estem en un procés legal amb ell.
També varem buscar altres alternatives, però resultaven complicades pel fet del creuar el Segre, que és un riu gran i cabdalòs i per tot el tema de permisos per part de l'ACA.

Salut!
Karina
Karina Behar

Entrades: 80
Membre des de: dc. oct. 18, 2006 11:22 am

Torna a: Comparteix la teva experiència

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant