Etapes

Full de Ruta

4. De La Seu d’Urgell per Castellbó a Sant Joan de l’Erm: (seguint la ruta 45 del centre BTT de la Seu d’Urgell)

En bicicleta / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Desnivell pujada

Dificultat

Alta

Descripció

Llarga però esplèndida ascensió a Sant Joan des de la capital de la comarca, passant per l’obaga de la vall de Castellbò.

L'aproximació a la vall de Castellbò la farem per Castellciutat i per Benavarre i Bellestar, des d'on baixarem cap al poble d'Aravell.

A partir d'aquí trobem la carretera general que puja per la sonala de la vall. Tot i estar asfaltada, és prou entretinguda i tranquil.la, i ens
permetrà arribar en poca estona a Castellbò, poble famós per ser refugi de càtars i flagell d'inquisidors.
Sortim de Castellbò pel pont que hi ha al peu del poble el romànic no, l'altre, per anar a buscar la pista que porta als llogarrets de
Cercèdol i Castellnovet. A partir d'aquí l'ascensió continua sense ensurts, pels boscos mítics (i rovellonaires) del Plantat de
Vilamitjana, i permet prendre bones vistes de tota la solana de la vall de Castellbò, per anar mig planejant fins al solitari poble de Carmaniu. Passem per damunt del poble per anar a buscar la carretera asfaltada, que haurem de prendre durant uns pocs centenars
de metres. A l'esquerra arrenca una altra pista. Aquesta sí que puja amb una certa contundència, i de seguida ens fa guanyar alçada.

Vorejarem la Roca Redona més amunt del coll de Jou per passar a la banda solana, just per damunt de Pallerols del Cantó. Pel coll de Pou tornarem a penetrar a l'obaga. Molt a prop d'aquest coll hi ha un bonic dòlmen, amb la coberta partida per un llamp. No està senyalitzat, però no és difícil de trobar: cal buscar, al coll mateix, un carreró de treure fusta i seguir-lo uns cent metres.
La següent etapa és el coll de Leix. Ja falta molt poquet per arribar a la Basseta, una última pujadeta.

Al refugi, tot esforç de la seva recompensa!

VEURE TOT

Envia per Email Imprimir

SERVEIS DE L'ETAPA

Durant

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 822 15 00
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com