Etapes

Full de Ruta

De Sant Joan de l’Erm a Tírvia: per la recòndita vall de Santa Magdalena variant, Farrera i Glorieta

A cavall / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Desnivell pujada

Dificultat

Mitjana

Descripció

La ruta s'inicia al refugi de la Basseta, des d'on comença un llarg descens cap a la vall per una pista que segueix la direcció nord. Els vessants per on passem desguassen a la Noguera Pallaresa, però formen part de l'Alt Urgell. En aquest sector el riu de Santa Magdalena (també conegut com la Ribalera) fa de frontera entre les dues comarques. El trobem a la cota 1500.

A partir d'aquest moment comença un suau ascens fins a trobar l'ermita de Santa Magdalena, situada en una fenomenal cruïlla de camins.
L'esglesiola és tot el que queda de l'antic monestir-hospital de la Vaell, de l'orde de Sant Joan de Jerusalem, una fundació del segle XII. Fou abandonat a mitjan segle XIV, probablement per culpa de la pesta negra. L'església es va reconstruir al segle XVIII, i s'hi fa un aplec que recull gent de tota la Ribalera.

Prenem la pista de l'esquerra, que s'enfila decididament en direcció NO i arriba fins a la creu de Bedet. Creu, en aquest tros de país, equival a cruïlla. Tenim al davant el coll de So, per on baixarem fins a Farrera.

Un cop estem a Farrera  tenim dues possibilitats; la de les BTTs que  passa per Burg i la nostra   més adient per passar amb els cavalls que passa per Glorieta.

De Glorieta agafem el camí que ens portarà a  fins a Tírvia en menys de 2 quilòmetres  on  acabarem l'etapa.

VEURE TOT

Envia per Email Imprimir

SERVEIS DE L'ETAPA

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 822 15 00
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com