Etapes

Full de Ruta

De Tírvia a Áreu

A cavall / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Desnivell pujada

3h 44 min

Descripció

Camins i senyalització

En aquesta etapa caldrà seguir en tot moment la senyalització groga del parc, complementada amb banderoles i senyalització baixa. A més, alguns plafons informen de la història del camí i dels llocs d’interès visitats i del paisatge. L’últim tram discorre pel voral esquerra de la carretera L-510, també senyalitzat i còmodament transitable.

El camí tradicional entre Alins i Àreu ha estat transformat en una carretera (la L-510) i no ha pogut ser substituït per cap altre vial. És per això que caldrà fer els 5 km que separen aquestes dues poblacions per la ruta asfaltada. Des d’Àreu fins a l’alçada de la borda de Suberri, cota 1.420 m, un tram de 3,7 km, se seguirà la pista al pla de Boet. La resta del recorregut discorre per un agradable camí paral·lel a la pista que travessa l’obaga de la vall.

A partir de la sortida d’Areu se seguiran els senyals i les indicacions del Parc Natural de l’Alt Pirineu (plafons, pals i banderoles) i del GR 11, el sender de gran recorregut que travessa els Pirineus de mar a mar (senyals blancs i vermells).

Accés i transport públic fins al punt de sortida

Des de la capital comarcal, Sort, s’accedeix a Llavorsí utilitzant la carretera C-13 en direcció a la vall d’Aran (14 km). Llavorsí està comunicada amb Lleida per la línia d’autobusos Lleida-Sort-Esterri d'Àneu i amb Barcelona per la línia Barcelona-Sort-eth Pònt de Rei (Val d’Aran), ambdues gestionades per l’empresa SA Alsina Graells d’Autotransports.

Alins està connectada amb Llavorsí per una línia d’autocars gestionada per l’empresa Autocars Lladós-Montaña, SL.

Descripció del recorregut

0,0 km (982 m)0 min.  Es surt de Tírvia en direcció a Burg i Farrera per la carretera.

0,3  km (1000 m) . Agafar la pista forestal que surt cap a l'esquerra en direcció

al Bosc de Virós. Es travessa per sobre un bloc d'apartaments, pel costat d'un

dipòsit d'aigua i es continua pista amunt entre prats, matollars i un bosc

d'alzines i roures, i posteriorment de pi roig, sempre seguint la pista principal.

3,4 km (1260 m). Es travessa un tallafoc, i s'entra al bosc de Virós. Es continua

seguint la pista principal en suau pujada.

5,4 km (1330 m). Creuament de pistes cal seguir recte en direcció a Bordes de Virós

en suau baixada.

5,5 km (1320 m). Creuament de pistes, cal seguir cap a l'esquerra en direcció les

Bordes de Virós en baixada.

5,8 km (1290 m). Bordes de Virós. Àrea d'esbarjo amb font on podeu descansar. A

l'estiu hi ha servei de menjars i bar a una de les bordes. Continuar per la

carretera asfaltada 150m.

6 km (1300 m). Creuament. Deixar la carretera asfaltada i seguir recte per una pista

forestal que planeja.

6,3 km (1300 m). Creuament. Agafar la pista de l'esquerra que baixa en direcció a

Alins, sempre seguint la pista forestal principal fins arribar al fons de vall.

9,6 km (1030 m). Creuament, cal seguir la carretera principal de la Vall Ferrera

(L-510) en direcció a Alins (a la dreta).

10,4 km (1050 m).   Plaça Major d'Alins.

Es segueix la carretera L-510 en direcció Àreu (NE) durant poc més de 5 km. Cal caminar pel voral esquerra i anar amb compte amb la circulació.

15,48 km (1.224 m). Àreu. La mateixa carretera L-510, que acaba a la població, continua en forma de pista asfaltada cap al NO, deixant la població a l’esquerra i el càmping a la dreta. Quan s’acaba l’asfalt es segueix sempre la pista principal, deixant trencalls a esquerra i dreta que porten a les cases més altes, a granges, a la Força d’Àreu i al Museu de la Fusta, entre d’altres.

També és possible fer en una sola etapa Tírvia- Refugi de la Vallfarrera

SERVEIS DE L'ETAPA

Durant

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 822 15 00
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com