Etapes

Full de Ruta

7. Del Refugi de Vallferrera a Monicon: travessant les altes muntanyes del Pirineu

En bicicleta / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Desnivell pujada

Descripció

DESCRIPCIÓ

Camins i senyalització

Fins a l’alçada de Solcem, ja en terres de l’Arieja, s’utilitza un corriol de muntanya ben fressat i marcat; després caldrà seguir –amb l’excepció de l’últim tros- la carretera asfaltada d’accés a l’embassament.

A la primera part de l’etapa, el tram entre el refugi i el coll de Boet, se segueixen els senyals grocs del Parc Natural de l’Alt Pirineu, que es combinen indistintament amb els senyals blancs i vermells del sender de gran recorregut GR Transfronterer. Les banderoles del parc resolen els dubtes inicials. Passat el port de Boet, les marques de GR es combinen amb les marques grogues dels camins de l’Arieja.

Introducció

En aquesta etapa es creua la frontera estatal entre Espanya i França i s’entra al departament de l’Arieja, al parçan (comarca en occità) de Vic de Sòs, municipi d’Ausat (Auzat).

En aquesta etapa  el camí pedestre és el mateix que és proposa per BTTs, però és molt important saber que amb la bicicleta de muntanya, aquesta etapa transfronterera  té una dificultat extrema. Si després d'estudiar-la, decidiu fer-la heu d'estar molt preparats físicament i a nivell  tècnic.

Accés i transport públic fins al punt de sortida

Àreu està connectada amb Llavorsí per una línia d’autocars gestionada per Autocars Lladós-Montaña, SL. Des d’allà, una pista de 10 km practicable amb vehicles de turisme condueix fins a un aparcament situat a 12 minuts del refugi de Vallferrera. Servei de taxis a Àreu i Alins.

Descripció del recorregut

0,00 km (1.901 m). Refugi de Vallferrera. Des del refugi cal refer un tram del camí de l’etapa anterior (SE) travessant el pont d’Areste i baixant en direcció al pàrquing i al pla de Boet. Abans d’arribar al barranc d’Arcalís, però, una banderola (0,44 km, 1.850 m, 7 min) indica que cal seguir el sender cap a l'esquerra (SE), que planeja sobre el pla de Boet per la seva esquerra, prop de la cabana i passant entre els antics salers per a les vaques. El camí segueix pujant cap al SE fins a lo Mercat. Des d’aquí es continua pujant direcció SE guanyant alçada fàcilment pel sender que segueix marques grogues i fites. Es salta el Pletiu Gran i, cap a l’E s’arriba a l’Assalador (2,69 km, 2.250 m, 1 h 12 min); sense deixar d’ascendir es pot contemplar el circ de Baiau al SE, tancat per la serreta dels Lavans al seu NE, el Comapedrosa (al seu SE), el pic de Sanfonts (al seu S) i els pics de Vallpeguera i d’Ascorbes (al seu O). Es continua, ara cap al NE, guanyant alçada fins que es divisa el port de Boet sobre un petit estany.

4,25 km (2.511 m), 1 h 54 min. Port de Boet. Entre el Piquet del Port (S, 2.583 m) i la Pica Roja (N, 2.903) s’obre l’ample coll del port de Boet. A recer de la roca grossa que guarda el pas es pot reposar de la pujada per agafar forces per la baixada. Cap al NE es divisa l’estany de la Socarrana, uns 200 metres més avall. S’hi baixa fent petites ziga-zagues, primer, apropant-se a la tartera i passant vora una borda i, després, pels caminets que baixen vora els rierols. S’arriba a l’estany de la Socarrana (5,35 km, 2.292 m, 2 h 29 min) per la seva riba meridional; cal vorejar-lo per la dreta, el seu costat més curt, anant cap al NE. Un cop a l’altra punta, la més occidental, es travessa el rierol que en surt per baixar-lo per la seva esquerra en direcció SE. Sempre per aquest costat del corriol es baixa, primer, en direcció SE i, més endavant, cap al NE. El camí, seguint marques grogues, té un desnivell negatiu de gairebé 500 m durant un quilòmetre i mig per anar a buscar la vall del riu Solcem, que, com ja es pot veure a baix, es divideix en múltiples ramals que amaren tota l’ampla vall.

7,27 km (1.810 m), 3 h 14 min. Vall de Solcem. Reapareixen les marques blanques i vermelles del GR transfronterer, que se’n va a buscar la pista a l’altra banda de la vall. Cal agafar el sender que marxa en direcció N, cap al final de la vall, seguint el riu per la banda esquerra. En els següents quilòmetres es van saltant els diferents afluents del Solcem i es passen diverses bordes. Cal mantenir-se encara a l’esquerra del riu, deixant un pont a la dreta que connecta amb la pista. Tot seguit, continuant cap al N, es baixa pel costat de la cascada de Labinàs i es creua pel següent pont cap a la dreta (E) per, de seguit, trobar la pista (9,39 km, 3 h 42 min). Seguint-la cap al N, el sender de seguida se’n desvia per salvar un revolt baixant directament pel marge esquerre. Retrobada la pista, es segueix per 225 m més i es torna a deixar per agafar el sender que surt a mà esquerra i que fa més còmode la travessa.

10,55 km (1.617 m), 3 h 57 min. Pàrquing de l’estany de Solcem. Es retroba la pista i es segueix planejant cap al N fins que s’és en una borda gran al costat de l’aparcament. A partir d’aquí, la pista es transforma en una carretera; es pren en direcció NO seguint els senyals blancs i vermells del GR, que apareixen cada pocs metres. Es fa una volta cap a la dreta rere una gran roca i, al següent revolt cap a l’esquerra, ja s’és davant l’estany de Solcem, que es voreja pel costat oriental al llarg de gairebé tres quilòmetres. S’arriba a la presa (13,09 km, 3 h 32 min) i la carretera fa un gran revolt per baixar fins a la seva base. Es continua baixant cap al NO, fent ziga-zagues i revolts per anar perdent alçada. Cal seguir sempre la calçada principal, deixant a mà dreta pistes secundàries. Vall enllà, es passa pel costat d’una àrea de servei i pàrquing (16,67 km, 1.190 m, 4 h 20 min); es continua baixant en direcció NO, ara parant atenció a les marques GR i a una propera desviació que surt a l’esquerra.

17,62 km (1.138 m), 4 h 32 min. Trencall (senyalització del GR) cap a Monicon, que baixa fins al riu per un fort pendent (una creu blanca i vermella indica que no cal seguir per la carretera.) De seguida es troba el riu Vic de Sòs, que es travessa per un pont. Girant cap a la dreta (NO), el sender descendeix suaument, primer a tocar del riu, després, separant-se’n. Finalment, es divisen unes construccions: s’arriba a Monicon.

18,45 km (1.088 m), 4 h 45 min. Monicon. S’entra al llogaret de Monicon pel sud i, seguint el seu únic carreró, s’arriba, primer, a la Gîte d’étape i, després, al bar i restaurant. Fi de la novena etapa.

Informació pràctica

Es recomana dur cartografia de l'entorn. És necessari proveir-se de roba i calçat adequats, aigua i menjar suficient. Els usuaris d’aparells GPS es poden descarregar els tracks del recorregut a la web de la ruta.

VEURE TOT

Envia per Email Imprimir

SERVEIS DE L'ETAPA

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 822 15 00
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com