Etapes

Full de Ruta

de Comus a Montsegur en BTT

En bicicleta / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Distància

19,570 km

Dificultat

Baixa

Altitut màxima

1.160 m (Comús, km 0)

Altitud mínima

551 m (Fogàs-e-Barrinòu, km 11,420)

Total ctra. asfaltada

12,490 km (des del final de les gorges de la Frau fins a Montsegur)

Total a peu

---

Descripció

Observacions

Els primers quilòmetres són per un pista molt bona que ens deixa a l'inici de les gorges de la Frau, un indret magnífic, molt diferent dels que hem fet fins ara. El camí, que passa pel mig de les gorges, és forà dret, però es fa molt bé. Tenim paret a banda i banda d'una alçada considerable. Cal circular-hi tranquil•lament, per gaudir d'aquest paratge.

Passades les gorges, el camí desemboca en una pista asfaltada i que pràcticament fins al final ja ho és tota. Aquesta pista és molt transitada, perquè hi ha molta gent que camina per les gorges.

A l'alçada de Pelailh, deixem el camí que es segueix per fer-ho a peu. És impossible fer-lo amb bicicleta. L'única opció és seguir primer per la pista asfaltada i més endavant per la carretera.

Circulem per la vora del riu, pel mig d'un bosc immens de pi i avet, fins a arribar al poble de Fogàs-e-Barrinòu, on seguim per dins el poble i pel costat d'un canal fins a sortir a la carretera que ens du a Montsegur.

De Montsegur es pot continuar fins a Foix seguint un camí senyalitzat com a GRP (senyals vermells i grocs).

Des del poble de Montsegur fins al castell es puja per un corriol que fa una forta pendent (30 minuts). Per accedir dins el castell de Montsegur és necessari abonar un peatge.

Descripció

Comus montsegur1

Sortim del poble  de Comús seguint la pista on indica "les Gorges de la Frau". És una pista molt bona.

1,020 km. Deixem la pista que surt a l'esquerra. La pista que hem de seguir tira clarament cap avall.

3,180 km. Al mig d'un revolt surt el camí de les gorges. Gorges de la Frau (1.039 m). Aquí comença un dels indrets més bonics d'aquest últim tram. El camí baixa força, però es fa tot damunt la bicicleta. No correu gaire, cal gaudir d'aquest paratge magnífic.

5,310 km. S'acaba el camí. La pista és asfaltada fins a Fogàs-e-Barrinou.

7,850 km. Deixem la pista, que segueix per Pelalh i que és el camí per fer-ho a peu.

8,500 km. Deixem les pistes que surten a la dreta i l'esquerra. Seguim de cara.

Comus montsegur2

10,390 km. L'Espine (561 m). Passem pel costat del poble.

10,590 km. La Palanque (557 m). Passem pel costat de les cases, sempre per pista asfaltada.

11,420 km. Fogàs-e-Barrinòu (551 m). Després de passar pel costat del cementiri, arribem al poble. Seguim de cara, sense travessar el riu.

11,660 km. Seguim pel carrer "Rue du Molins".

11,780 km. S'acaben els carrers del poble i seguim pel costat d'un canal. El camí és molt bonic.

13,020 km. Després d'una baixda forta arribem a una granja. Seguim a la dreta per ctra. asfaltada.

13,230 km. Sortim a la carretera principal, la qual, ja sense deixar-la, ens durà fins a Montsegur. Seguim a l'esquerra.

18,870 km. Quan es comencen a veure les cases de Montsegur, deixem la carretera i agafem una pista que surt a la dreta. Es veu clarament que va cap al poble.

19,220 km. El camí es bifurca. Els dos porten al poble.

19,400 km. Si hem anat a l'esquerra, sortim a una pista que en pocs metres ens deixarà a la crta.

19,570 km. Montsegur (924 m).

VEURE TOT

Envia per Email Imprimir

SERVEIS DE L'ETAPA

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 822 15 00
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com