Etapes

Full de Ruta

De Porta a Mérens-les-Vals (per la vall de l’Ariège)-El Puymorens, terra de contrastos

A cavall / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Desnivell pujada

Difícil

Descripció

Observacions

La variant del GR 107-2 que va per les Béssines està pensada només per senderistes. Les bicicletes i els cavalls és millor que segueixen el GR per la vall de l’Ariège

0,0 km (1.511 m) Porta. Si s’ha entrat a la població, cal tornar al túnel que passa per sota de la via del tren, per la qual cosa es creua la carretera N-20, es passa pel túnel esmentat i es preen el camí asfaltat cap a la dreta. 2 min més tard (0,175 km), un camí asfaltat que ve de sota la via del tren creua el GR. No s’ha de travessar la via, es continua recte i es deixa aquest camí a la dreta. El camí va seguint un bon tros entre la via de l’SCNF i el Riu Querol. Als 10 min (0,898 km) es deixa el camí asfaltat i es va cap a l’esquerra vers un pont que creua el riu Querol. La ruta continua per l’altre costat del riu.

1,577 km, 18 min. Just davant de la boca sud del túnel de Puymorens el camí, es divideix en dos. Se segueix sempre el de la dreta, que va amunt. 2 min més tard, (1,722 km) hi ha una bifurcació amb un pal indicador en el punt de confluència amb el GR 7; el GR 107, juntament amb el primer, va cap a l’esquerra i amunt.

2,084 km, 27 min. Bifurcació després d’un pujada molt forta, al davant del castell de la Torre Cerdana i de dues línies d’alta tensió, el camí s’acaba sobtadament. Cal girar bruscament a l’esquerra i endinsar-se al bosc per un corriol. 7 min més tard (2,505 km) hi ha una bifurcació on el GR passa entre dos marges de pedra quan s’arriba a un encreuament de corriols.  Cal seguir el camí entre els marges de pedra tot deixant el que surt per l’esquerra.

2,656 km, 37 min, Estació d’Esquí de Porté-Puymorens. El GR creua el traçat d’un telearrossegador, això comporta certa dificultat per seguir aquest camí en plena temporada d’esquí. 9 min més tard (3,599 km) hi ha una bifurcació després d’haver pujat per una pista d’esquí i just a sota d’una torre d’alta tensió, desemboca un camí ample que cal seguir cap a la dreta.

4,487 km, 1 h 5 min, Pàrquing du Planeil. A l’estació d’esquí de Porté – Puymorens. A l’alçada del pàrquing es va cap a la dreta, vers el bar, i se segueix el camí que, per darrera d’aquest, puja al coll de Puymorens, que ja és veu molt a prop.

5,409 km (1.920 m) 1h 16 min, Coll de Puymorens. Cal continuar en direcció a l’Hospitalet. Es travessa la carretera N-20 per continuar per l’altre costat. A la dreta de la carretera (direcció nord) surt el camí que s’ha de seguir. A continuació es deixa la carretera, a la dreta a l’alçada d’un rètol indicador amb teuladeta, surt la pista que segueix el GR.

6,512 km, 1 h 29 min, Rec d’Engràcies. La pista creua un petit pont. 3 min després (6,697 km) hi ha una cruïlla on el camí principal sembla que gira cap a la dreta i va amunt, però el GR continua per la pista de l’esquerra.

7,512 km, 1 h 44 min. Bifurcació on es deixa la pista principal, que a amunt per la dreta i s’agafa un camí lateral, per l’esquerra, que comença amb un traçat clarament descendent. Hi ha unes bones vistes panoràmiques. 8 min més tard (8,163 km) cal seguir el camí de l’esquerra, que es veu clarament que és el principal i que porta fins al fons de la vall de l’Hospitalet

9,619 km, 2 h 14 min, Borda. A l’esquerra del corriol, es troba una caseta es pot utilitzar com a refugi d’emergència.

10,867 km, 2 h 32 min. Bifurcació on per la dreta es deixa un camí que s’enfila pel vessant de la muntanya, es té contacte visual amb el poble de l’Hospitalet i el camí a seguir no té pèrdua. 2 min més tard (11 km) hi ha una bifurcació amb un pal indicador,en el punt d’inici del GR 107-4, que, per la dreta, també va fina a Mérens però per l’espectacular (i molt més dura) variant del coll de les Bessines. Es continua pel mateix camí que se seguia.

11,785 km, 2 h 43 min, Carretera N-20. El corriol desemboca a la carretera que cal creuar-la perpendicularment i ja es veu com el corriol que se seguia continua avall.

12,217 km (1.420 m) 2 h 51 min, L’Hospitalet – près – l’Andorre. S’arriba al primer carrer asfaltat, es travessen la carretera que puja a Andorra i les vies de l’SCNF. 4 min més tard (12,517 km) hi ha una bifurcació on cal deixar la carretera per agafar un camí asfaltat que surt a mà esquerra.

16,137 km, 3 h 41 min. Edificació i bifurcació. Al peu de la pista, a la dreta, hi ha una casa i pocs metres més endavant, es deixa la pista per anar a l’esquerra i avall vers un pas cap a sota la via del tren. Passat el pont sota el tren es gira a la dreta per anar seguint sempre la via. Més tard es passa per l’esquerra d’una casa de colònies i per sota un aqüeducte. A les 4 h 32 min (20,264 km) hi ha un càmping on hi ha una bifurcació, es deixa una pista asfaltada que surt de l’esquerra i es continua pel costat del càmping. A partir d’aquest punt el camí és asfaltat.

21,520 km (1.052 m) 4 h 50 min, Mérens-les-Vals. Hi ha un pal indicador en un pont de pedra –vell i estret- sobre el riu Ariège. Passat el pont hi ha la carretera i la resta del poble amb l’ajuntament, l’església, etc. Al llarg de la carretera s’aglutinen els restaurants i les botigues.

VEURE TOT

Envia per Email Imprimir

SERVEIS DE L'ETAPA

A l'inici

Al final

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 8247700/ 654125696
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com