Etapes

Full de Ruta

De Mérens-les-Vals a Orgeix- Un coll i dos pobles

A cavall / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Desnivell pujada

Difícil

Descripció

Observacions

A Coll de Joux  hi ha una cabana.

A Orgeix no hi ha lloc ni per comprar menjar ni per dormir, però teniu vàries possibilitats a prop.

Podeu anar a Ascou (2 km) seguint el GR 107, teniu l'allotjament Chambre d'Hôtes Le Belvedère- Ascou. També podeu dormir a Ax-les-Thermes (3km),  a l'Hotel la Grande Cordée, en aquest últim cas, agafeu els camins senyalitzats com a GRP (senyals vermells i grocs).

Un altra possibilitat és  la Gîte d’étape Relais Montagnard a Orlú, que estarà oberta  a partir del maig 2016.

Descripció

0 km (1.052 m) Mérens-les-Vals. Pont de pedra vell i estret sobre l’Ariège, el GR travessa el pont i la carretera N-20 que hi ha just després i s’endinsa al poble. A la sortida el GR va per un camí a la dreta tot seguint una calçada empedrada.

0,802 km, 13 min. Església romànica de Vives que es passa pel seu lateral esquerra i es continua amunt. A l’alçada de Vives, prop d’uns vells safareigs públics hi ha una cruïlla, que és el punt de confluència amb la variant GR 107-4, que per la dreta va cap a Bessines i el GR 107 continua per l’esquerra. 1 min després, es deixa un camí a l’esquerra i es continua amunt i per costat del riu de Sant Toret.

1,480 km, 25 min. Bifurcació on el camí fa una forta pujada i descriu un revolt pronunciat a la dreta; no cal continuar pel camí principal, sinó que s’ha de seguir el corriol que surt al davant del mig del revolt. 6 min més tard (1,727 km), trobem una bifurcació, al davant es deixa un corriol, el GR fa un gir i continua pujant pel vessant pelat. El corriol puja per un pendent fort, de sobte s’entra en una petita arbreda.

2,952 km (1.540 m) 53 min, Bordes de Coual. Casa habitada amb una vista magnífica de la vall. 4 min més tard (3,612 km) cal deixar el un corriol a l’esquerra.

3,612 km, 1 h 3 min. Cruïlla d’indicadors, on el camí desemboca en una gran pista forestal. La vista és esplèndida. El GR va cap a la dreta i amunt, tot seguin els indicadors de fusta que hi ha en aquesta cruïlla que marquen Jos /Orlú / Orgeix. A continuació es troba una bifurcació en un pronunciat revolt cap a l’esquerra de la pista es deixa un corriol i es continua per la pista, que aviat entra en un bosc. Poc després (uns 4 min) hi ha dues bifurcacions molt seguides, en la primera es pren el camí de la dreta, però una vintena de mestres més endavant coldrà deixar la pista més bona i agafar un camí que surt de davant i va cap amunt. Hi ha senyalitzacions de fusta.

5,424 km (1.750 m) 1 h 27 min, Serrat de Larguis. Cota màxima amb un pi esplèndid, des del pi cal continuar pel mig d’un pla en direcció N per un lloc allargat que planeja una mica. Un cop creuat tot el prat, s’arriba de nou a un àrea d’avets, el GR gira bruscament a l’esquerra i s’endinsa per un corriol al bosc.

6,532 km (1.701 m) 1 h 41 min, Coll de Joux. És un gran prat amb una caseta al un costat i uns arbres. El corriol continua en direcció est, vers el bosc que hi ha un xic més avall de la caseta. En un arbre al començament del bosc hi ha indicadors. 10 min més tard (7,339 km) hi ha una bifurcació on el camí continua entre avets, es deixa un camí a l’esquerra i es va pel camí de la dreta que continua planer. Aviat comença una baixada en ziga-zagues llarga i pronunciada. 2 min més tard (7,761 km) cal fer un gir brusc cap a l’esquerra i avall, al davant es deixa un corriol. Els revolts són continus, en un d’ells, al davant, es deixa un camí fins i tot millor que el que se segueix.

8,990 km, 2 h 10 min. Gir a l’esquerra i es baixa per una obaga molt humida. Més tard (2 min) a la dreta es deixa un camí i es continua baixant sempre fins a Orgeix. 4 min més tard (9,489 km) cal fer un gir a la dreta, molt sobtat, de 180º i poc més tard (7 min) un revolt pronunciat i a l’esquerra on el camí s’embosca molt.

11,310 km, 2 h 41 min. Bifurcació en un gir de 180 º a l’esquerra, gairebé al fons de la vall, es deixa un corriol a la dreta. 4 min més tard (11,665 km) s’arriba al final dels revolts on l’última ziga-zaga fa un revolt a la dreta.

12,267 km, 2 h 48 min. Tanca elèctrica, no es pot obrir i s’ha d’esquivar fent un revolt. Final de la davallada on el camí desemboca en una pista asfaltada que se segueix cap a l’esquerra, pel fons de la vall fina a Orgeix.

12,457 km (1.300 m) 2 h 50 min, Ressec de Bas. Antiga casa de pastors, a l’esquerra del camí. 11 min més tard (13,437 km), s’arriba al Refugi del Roc de la Pera, on a més de refugi hi ha pàrquing, area de pícnic i espai lúdic. Es continua per la pista.

14,931 km, 3 h 21 min. Hi ha una bifurcació on es deixa una pista sense asfaltar que puja. 40 min més tard (17,749) cal deixar un camí a l’esquerra. Ja es veu el poble i per tant el camí no té pèrdua.

17,974 km (823 m) 4 h 5 min Orgeix on hi ha un pal indicador i una creu del terme al costat del pont de pedra que travessa el riu Ariège.

VEURE TOT

Envia per Email Imprimir

SERVEIS DE L'ETAPA

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 8247700/ 654125696
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com