Etapes

Full de Ruta

De Roquefixade a Foix: Al rencontre dels comtes de Foix

A cavall / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Desnivell pujada

Mitjana

Descripció

Observacions

Aquesta etapa s’ha vist modificada en la seva part final per un conflicte de propietats. Actualment des del coll de Porté Pa, cal baixar fins al nord del poble de Montgailhard. Aquí hi ha dues opcions, baixar fins a Montgailhard (800m) i anar a buscar el bus que porta fins a Foix, o bé continuar a peu fins a Foix (uns 4 Km). Cal remarcar que si optem per aquesta segona opció caldrà anar en compte sobretot en l’última part que es passa per la carretera D17, que tot i tenir voravia ample, és força transitada.

0 km (775 m) Davant mateix de la Git d’etape, cal agafar el carrer que condueix a la pista que puja al castell, i seguir-la en direcció Nord Oest.

0.6 Km (835 m), 12 min. Bifurcació al castell. Passat un mirador de tota la vall amb plafó panoràmic, es troba el corriol d’accés al Castell, si anem amb temps s’hi pot pujar des d’on es pot gaudir d’unes vistes esplèndides. (s’allarga uns 20 min anar i tornar). Per continuar cal seguir el corriol a l’oest. Uns 200 m més endavant cal escollir la pista que baixa a l’esquerra que en pocs metres es converteix en un corriol obert que va baixant suaument.

2,2 Km (783 m), 33 min. Bifurcació de corriols. Cruïlla amb varis corriols. Cal seguir pel que baixa, ara amb un pendent més pronunciat cap a Leychert.

3,2 km (635 m), 49 min. Arribats a la pista on hi ha algunes cases dels afores de Leychert, cal seguir-la cap a la dreta uns 150m, on una pista també a la dreta s’enfila cap a Charillon.

5,5 km (778 m), 1h 31 min Charillon és un mas gran i important de la zona. És passa pel costat continuant per la pista principal, aquí ja molt més planera.

6,2 km (764 m), 1h 39 min. Cal deixar la pista i seguir el camí de Lesponne que surt a la dreta i s’enfila per una agradable fageda.

7,4 Km (896 m), 2h 5 min. El camí desemboca a una pista ample que cal seguir a l’esquerra fins al Pas del Falcó, el punt de més alçada de l’etapa.

8,2 km (929 m), 2h 17 min. Pas del Falcó. Cal seguir el camí dins del bosc que va descendint cap al sud. Després de passar per sota una línia d’alta tensió, es creua pel marge esquerra un prat ample per tornar-se a endinsar dins el bosc.

9,4 km (861 m), 2h 34 min.  Coll de Touron. Cal seguir la pista forestal a l’esquerra, força planera, passant pel costat d’un refugi forestal. En uns 250 m, a la següent cruïlla de pistes també cal seguir la de l’esquerra. En alguns trams s’obren les vistes cap al Nord.

13,2 Km (798 m), 3h 25 min. Coll de Porte Pa. Cal fer un gir cap al sud, i seguir per la pista que inicia una llarga baixada, primer de forma suau i després més accentuada cap a Montgalihard. Canvia de vessant i el paisatge deixa de ser el frondós bosc, per anar-se obrint.

14,2 Km (754 m), 3h 38 min. Cal deixar la pista principal i seguir pel camí ample que va devallant a partir d’aquí de forma pronunciada cap a Montgalihard. Uns metres més endavant, comença a passant entremig de zones agrícoles.

16,4 Km (459 m), 4h 13 min. Després de passar pel costat d’un mas, es troba amb una carretera secundària asfaltada (D9A). Si s’opta per continuar a peu fins a Foix, cal seguir-la a la dreta, passant pel costat de les cases dels afores de Montgalihard.

Si s’opta per anar a buscar el bus que va a Foix, caldrà creuar la carretera i continuar per la pista asfaltada del davant, uns 800 m fins al centre de Montgailhard.

18,7 Km (414m) 4h 45 min. Rotonda d’enllaç amb la Carretera D117, que cal seguir a l’oest direcció Foix. A partir d’aquí especial atenció al trànsit.

20,2 Km (440 m), 5 h 7 min Foix. Ja dins de Foix, pocs metres després de trobar el Riu Arieja, hi ha el pont d’accés al centre de Foix. Per seguir fins l’estació de tren, cal continuar encara uns 500m cap al Nord, seguint la Carretera D919 pel marge dret del riu

20,8 Km (393 m), 5 h 14 min. Seguint el carrer Pierre Semard  a l’esquerra, en 200 m  hi ha l’estació de Tren de Foix.

VEURE TOT

Envia per Email Imprimir

SERVEIS DE L'ETAPA

A l'inici

Durant

Al final

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 8247700/ 654125696
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com