Etapes

Full de Ruta

3.Bagà a Bellver de Cerdanya en BTT: Travessant la Serra de Cadí

En bicicleta / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Desnivell pujada

Dificultat

Dificultat física 5/5 Dificultat tècnica 3/5 Ciclabilitat 99%

Descripció

Creuar del Berguedà a Cerdanya pel Coll de Pal és un repte en si mateix que requereix bona forma física (i psicològica) per afrontar els quasi 1400m de desnivell positiu continuat que separen Bagà del coll.

Aquesta tercera etapa del Camí dels Bons Homes utilitza l’únic pas ciclable entre el Berguedà i la Cerdanya per acostar-nos fins a Bellver de Cerdanya.

Es tracta d’una etapa físicament molt exigent, que afronta un ascens de 18km i 1350m de desnivell positiu.

La primera part d’aquest ascens (els primers 7,50km) és per asfalt, seguint la carretera que puja al coll de Pal. Els següents 8km els farem per pista, amb parada obligada al mirador dels Orris (km 14 de la ruta, cota 1890m), que servirà per recuperar forces després d’haver afrontat el tram més dur i trencat de la pujada.

Després del mirador, la ruta torna a sortir a la carretera, per afrontar els últims 2,5km fins al Coll de Pal (2106m) per asfalt.

Un cop a dalt, seguirem planejant per carretera un parell de quilòmetres més abans d’entrar al domini esquiable de La Molina, on a través de diferents pistes de terra, anirem perdent cota fins a la base de l’estació d’esquí de Masella. En aquest punt, creuarem la carretera per endinsar-nos en el bosc del Carboner Mort, a través del qual i seguint pistes sense cap dificultat tècnica, arribarem al poble d’Alp, ja en plena vall de Cerdanya.

Els últims 12km fins a Bellver son un passeig en el que passarem pels nuclis de Sansor, Baltarga i Riu de Santa Maria, abans d’arribar al final d’etapa.

VEURE TOT

SERVEIS DE L'ETAPA

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 8247700/ 654125696
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com