Etapes

Full de Ruta

5.Porté a Orlú en BTT: El Puymorens, terra de contrastos

En bicicleta / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Desnivell pujada

Dificultat

Dificultat física 5/5 Dificultat tècnica 5/5 Ciclabilitat 90%

Descripció

Jornada molt exigent tant física com tècnicament, només apte per ciclistes experts que no els importi arrossegar la bicicleta en algun tram llarg de pujada.

Només sortir de Porté comencem a enfilant-nos per la seva estació d’esquí. El tram inicial és el més dur, baixant d’intensitat conforme ens apropem a l’aparcament principal. Superat aquest tram, ens quedarà encara una segona pujada que ens portarà directes al coll de Porté-Puymorens (1915m) en poc més de 500m de recorregut.

Des del coll, la Coma d’en Garcia s’obre davant nostre i la última pujada fins al punt més alt de la ruta (1970m) es fa més accessible i agraïda.

En aquest punt, l’espectacle sobre les muntanyes d’Andorra i l’Ariege és imponent.

La baixada en forma de llargues “zetes” comença per pista, però ràpidament s’estreny per continuar per sender tècnic i divertit. Però aneu molt en compte! perquè l’herba en alguns trams exposats, pot jugar-vos una mala passada.

Després de més de 500m de descens continuat arribarem a L’Hospitalet-près-l’Andorre (font), on aprofitarem per creuar a l’altre banda del riu Ariege.

A partir d’aquest moment comencen 5km de sender, seguint un “nou” GR-107 (desviat per evitar unes obres) que són realment feixucs, amb trams ciclables, però altres que haurem de fer amb la bicicleta al costat. Més enllà però, el sender es converteix en pista asfaltada fins a Merens-les-Vals (font).

Passat el poble trobarem l’església romànica de Sant Pere, on val la pena parar abans d’afrontar la segona gran pujada de la jornada: 700m de desnivell que comencen per asfalt, però en els que acabarem empenyent la bicicleta per fortes pendents dins el bosc (uns 200m de desnivell) fins arribar a les cotes més altes.

Passats els 1500m d’alçada, tornem a entrar en una pista que ens pujarà fins al coll de Joux (1702m) i que seguirem al llarg de tot el descens fins a Orgeix, molt a prop del final d’etapa a Orlú.

VEURE TOT

Envia per Email Imprimir

SERVEIS DE L'ETAPA

A l'inici

Al final

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 8247700/ 654125696
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com