Etapes

Full de Ruta

De Guils de Cerdanya a Porta

En bicicleta / Variant hivernal de Bellver a Porta

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Desnivell pujada

Duració

4 h 10 min

Descripció

0,00 km (1.375 m). Guils de Cerdanya, plaça Major. Se surt del poble en direcció a llevant pel carrer Malet i es va a parar a la carretera de Fontanera. Quan aquesta gira al nord (km 0,47) es deixa l'asfalt i es continua cap al NE per una pista que, 200 m més enllà travessa un rec d'aigua. Es aquest punt es travessa, també, la frontera estatal i s'entra a França i a l'Alta Cerdanya.

0,92 km (1.334 m) 13 min. Després d'un revolt cap al SO, es deixa la pista i s'agafa un camí que surt en direcció NE i es dirigeix a Sant Pere de Sedret i cal Romeu (itinerari núm. 4 de la senyalització local). Es passen les runes del que va ser el nucli de Sant Pere de Sedret (km 1,15). la masia de cal Romeu (1,52 km, 1.347 m) i se surt en una pista que se segueix cap a l'esquerra (NE) durant 180 m. Quan la pista descriu un fort revolt cap al NO, es deixa i es pren el corriol que baixa per l'obaga de la serra Blanca de la Tor en direcció al fons de la vall de Querol (senyalitzat com a sender núm 2)

2,41 km (1.247 m) 32 min. Pla d'Iravals, al costat de la línia de tren de la Tor de Querol a Tolosa de Llenguadoc. Es desemboca en una pista que es pren cap a l'esquerra (NO) i es camina mantenint les vies de tren a la dreta. Vall enllà, la pista es transforma en un camí senyalitzat com a sender núm. 6 (3,47 km, 1.273 m) que en suau pujada, s'endinsa per la ufanosa obaga de Tremolet. Més endavant, es gira bruscament al NE, es passa el tren per un pas soterrat i, després, el riu Querol per un pont (4,54 km, 1.264 m); a l'altra banda es desemboca en una pista que se segueix cap a l'esquerra, girant al NO.

4,98 km (1.268 m) 1 h 10 min. Es deixa la pista que, per la dreta, du al llogaret de Riutés. Es gira a l'esquerra (SO), es passa el riu per un pont i s'arriba a una bifurcació (5,32 km, 1.269 m) on cal girar a la dreta (NO) seguint la pista que discorre entre dues fileres de pollancres. S'arriba al nucli de Quers (6,40 km, 1.292 m). A la dreta, a l'altra banda del pont del Querol, es veu la carretera N-20 que va de la Guingueta a Porta i al port i túnel de Pimorent. Es gira a l'esquerra, es travessa una gran pedrera i es gira al N seguint la pista que circula pel fons de la vall. Es gira al NE, es passa el tren i el riu, la carretera general N-20 i se surt al vilatge de Cortvassill.

8,60 km (1.349 m) 2 h 5 min. Cortvassill, municipi de Porta. Es creua el poble pels carrers dels Isards i de la Capella, deixant a la dreta l'esvelta església romànica de Sant Marçal. Es continua cap al NO seguint el camí de l'Hostal Vell, se surt a tocar de la carretera (9,00 km, 1.367 m) i, abans que aquesta giri a l'esquerra (O) per passar el riu, es deixa per agafar la pista que surt de la dreta en direcció N. S'arriba a Querol (km 9,58, 1.373 m); el nucli, disposat sota les fermes torres del que fou el castell medieval que defensava la vall, queda a l'esquerra, a l'altra banda del riu. Es continua recte, endavant, es passa la via del tren per sota (9,98 km, 1.405 m) i se surt a la carretera general.

10,43 km (1.430 m) 2 h 37 min. Carretera N-20; es pren cap a l'esquerra per passar el riu; immediatament després del pont, es deixa l'asfalt i es gira a la dreta (NO) pel camí que s'endinsa per l'espessa foresta de la baga de Salou, seguint els senyals grocs del sender local. Amb algunes pujades sobtades i fortes, s'entra a la vall de Campcardós. El camí gira a ponent i desemboca en el riu, que es travessa per un pont de fusta. Uns metres més enllá se surt en un camí.

13,60 km (1.730 m) 3 h 40 min. Camí de la vall de Campcardós; confluència amb el recorregut principal del Camí dels Bons Homes o GR 107. Es gira a la dreta i, ja en baixada, es fa cap a Porta.

15,60 km (1.511 m) 4 h 10 min. Porta, darrera població de l'Alta Cerdanya abans del coll de Pimorent; s'accedeix al poble pel pas soterrat del tren. Final de les etapes catalanes del Camí dels Bons Homes; a partir d'aquí, el recorregut salta el coll de Pimorent i s'endinsa per terres occitanes tot arribant en quatre jornades a Montsegur i després a Foix, passant per Merenç de las Vals (Merens-les-Vals), Acs dels Tèrmes (Ax-les-Termes), Orlú, Montelhó (Montaillou) i Comús. La línia de tren -l'estació és a tocar del poble- pot servir d'enllaç amb la Tor de Querol i Puigcerdà.

VEURE TOT

Envia per Email Imprimir

SERVEIS DE L'ETAPA

A l'inici

Al final

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 8247700/ 654125696
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com