Etapes

Full de Ruta

Etapa 07_Variant: De Porta a Mérens-les-Vals (per la vall de l’Ariège): El Puymorens, terra de contrastos:

A peu / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Desnivell pujada

Difícil

Descripció

Observacions

A partir del km 10, aquesta variant de l’etapa 7 segueix un traçat més suau i menys tècnic, sense anar a buscar l’alta muntanya de Bésines. Baixa a l’Hospitalet i arriba a Mérens-les-Vals passant per la Vall de l’Ariege, un traçat molt més planer.

Aqui tens adjunt el track de només el tram de la variant, la resta de l'itinerari és com el track principal del GR 107

(Per tenir la descripció total de l’etapa cal seguir fins el punt 10 Km de la descripció de l’etapa 7)

Descripció

Pel total de l’etapa cal sumar-hi 10 Km (unes 3 h) inicials de l’Etapa 7 des de Porta.

0,0 Km (1.585 m). Cruïlla de camins on aquesta variant es separa del traçat principal que s’enfila cap a Bésines. Cal seguir doncs el corriol que baixa cap a l’Hospitalet, cap al sud oest. En 5 min cal estar al cas que el camí deixa el principal per agafar un corriol a la dreta que baixa a la carretera N-22. Un cop s’enllaça amb la carretera, cal creuar-la perpendicularment i seguir el corriol avall.

1,2 Km (1.438 m), 18 min. Es baixa per unes escales i s’arriba al primer carrer asfaltat ja al nucli de l’Hospitalet. Es travessen la carretera que puja a Andorra i les vies del tren pel pas soterrat i es surt en una rotonda que cal creuar i anar cap a un carrer asfaltat ja als afores.  Just davant de l’última casa, es creua el l’Ariege per un pont i es continua pel costat del camp de futbol. Al fons comença el camí que cal seguir, és un camí a trams amb paret de pedra seca, amb un ferm una mica irregular que farà treballar els turmells.

3,2 Km (1.351 m), 45 min. A peu de camí es troba la Font "Eau du Pedourres".

El camí es va fent més ample fins que 1 Km després de la font ja es converteix en una pista. Pocs metres més endavant creua la via del tren en dues ocasions.

6,8 Km (1.168 m), 1 h 34 min. S’arriba a unes cases, són les Bordes d’en Haut. A partir d’aquí la pista es asfaltada, però cal seguir-la pocs metres perquè aquesta continua creuant el pont i enllaçant amb la carretera N-20, en canvi l’itinerari continua per una secundària de terra, que segueix pel marge esquerra del riu. Uns 15 minuts més endavant, es troben més cases i un nou pont que enllaça amb la carretera. L’itinerari però continua recta per la pista.

8,8 Km (1.105m), 2 h. Uns metres abans del Càmping la pista és asfaltada ja fins arribar a les primeres cases de Mérens-les-Vals

10,4 Km (1.057 m), 2 h 21 min.  Mérens-les-Vals. Hi ha un pal indicador en un pont de pedra –vell i estret- sobre el riu Ariege. Passat el pont hi ha la carretera i la resta del poble amb l’ajuntament, l’església, etc. Al llarg de la carretera s’aglutinen els restaurants i les botigues.

Cal seguir el camí empedrat que puja pel marge dret del riu Le Nabre.

11,2 Km (1.051 m), 2 h 38 min. Església romànica de Sant Pere, Vives. Final de l’etapa.

VEURE TOT

Envia per Email Imprimir

SERVEIS DE L'ETAPA

A l'inici

Al final

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 8247700/ 654125696
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com