Etapes

Full de Ruta

Etapa 08: De Mérens-les-Vals a Orlú: Un coll i dos pobles

A peu / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Desnivell pujada

Dificultat

Difícil

Observacions

A Coll de Joux  hi ha una cabana que en cas de necessitat pot fer d’aixopluc.

Abans d’arribar a Orlu, hi ha l’opció de continuar uns 6 km fins a  Ax-les-Thermes on hi ha diverses possibilitats d'allotjament, restauració i  termalisme. Són uns 2,8 Km de l’etapa següent cap a Orgeix i  uns 3,2 Km de l’accés fins a Ax-les-Thermes. Us podeu descarregar el track i descripció d’aquest accés.

Descripció

0,0 Km (1.152 m). Mérens-les-Vals. Església romànica de Sant Pere, Vives. Cal retornar a l’alçada de Vives en la cruïlla prop d’uns vells safareigs públics. Aquí, sense creuar el Pont sobre el riu le Nabre, d’on es venia en l’etapa anterior, cal seguir amunt seguint el curs del riu de Sant Toret pel marge oest, per una pista inicialment asfaltada però que de seguida es converteix en una pista de terra. En uns 15 min s’acaba la pista i cal continuar pel corriol a l’esquerra que anirà guanyant alçada i també uns bones vistes sobre Mérens-les-Vals.

0,8 Km (1.298 m), 24 min. Bifurcació on el camí fa una forta pujada i descriu un revolt pronunciat a la dreta que cal seguir i continuar pujant pel vessant pelat. En uns metres el corriol puja per un pendent fort, just abans d’entrar, de sobte, en una petita arbreda.

2,1 Km (1.535 m), 1 h 3 min.. Es passa pel costat de les Bordes de Coual, una casa habitada amb una vista magnífica de la vall. Uns metres més endavant cal deixar un corriol a l’esquerra i continuar pujant recte.

Uns 10 min més endavant, hi ha una nova cruïlla on el camí desemboca en una gran pista forestal. La vista és esplèndida. El GR va cap a la dreta i amunt, tot seguin els indicadors de fusta que hi ha en aquesta cruïlla que marquen Jos / Orlu / Orgeix.

3,5 Km (1.707m), 1h 35 min. Cal estar atents en dues bifurcacions properes, en la primera cal seguir la pista principal i deixar una pista secundària a l’esquerra. En canvi en el revolt següent cal deixar la pista principal i continuant cap al nord-est per la pista més secundària. Mica en mica es va entrant en un frondós bosc.

4,9 Km (1.774 m) 1 h 58 min, Serrat de Larguis. Cota màxima on destaca un pi esplèndid i majestuós. Cal continuar pel mig del pla en direcció nord per un espai allargat que planeja una mica. Un cop creuat tot el pla, s’arriba de nou en una àrea d’avets, on el GR gira bruscament a l’esquerra i s’endinsa per un corriol al bosc.

5,5 Km (1.701 m), 2 h 7 min. Coll de Joux. En un dels extrems del coll, on hi ha un gran prat, destaca una cabana que pot arribar a fer d’aixopluc en cas de necessitat. Les vistes són impressionants cap ambdues valls.

Cal seguir el corriol que continua en direcció est, vers el bosc que hi ha un xic més avall de la cabana. En un arbre al començament del bosc hi ha indicadors. De seguida el camí s’eixampla i es converteix en una pista forestal en mig de l’avetosa. Una baixada en ziga-zagues llarga i a trams pronunciada.

11,3 Km (1.307 m), 3 h 25 min. Cabane du Ressec du Bas, a peu de la pista després de fer un gir de 90º es troba aquesta cabana privada. A partir d’aquí la pista  fa una llarga recta fins a trobar una altra cabana, en una cruïlla de pistes. Cal seguir per la pavimentada recta (a trams serà pavimentada i a trams de terra).

14,9 Km (992 m), 4 h 14 min. Bifurcació de pistes. Després d’un altre tram amb revolts pronunciats, es troba una gran bifurcació de pistes. Cal continuar descendint seguint la pista recta que va cap a l’est.

16,7 Km (837 m), 4 h 39 min. Uns 100 m abans d’arribar al riu l’Oriège, es troba una nova bifurcació de pistes. Cal seguir per la de la dreta que ja porta de forma planera, seguint el curs del riu, fins a Orlu. Per l’etapa següent caldrà retornar en aquest punt.

Aquí hi ha la opció de continuar uns 6 km fins a  Ax-les-Thermes on hi ha diverses possibilitats d'allotjament, restauració i  termalisme. Una mica més endavant de Fournit (Km 2,8 de l’etapa 9) deixar el GR i seguir l’accés fins a Ax-les-Thermes (uns 3,2 Km). Us podeu descarregar el track i descripció d’aquest accés  aqui

17,8 Km (849 m), 4 h 55 min. Un cop creuat el Pont s’arriba al centre d’Orlu. Final de l’etapa

Accés Ax-les-Thermes.

(Per tenir la descripció total de l’etapa 8, cal seguir tota l’etapa 8 fins el punt 17,4 Km. I llavors seguir del punt 1,1 Km al punt 3,8 Km de l’etapa 9).

Observacions

Aquest accés és una opció per l’etapa 8. Abans d’arribar a Orlu, hi ha l’opció de continuar uns 6 km fins a Ax-les-Thermes on hi ha diverses possibilitats d'allotjament, restauració i  termalisme. Són uns  2,8 Km de l’etapa següent cap a Orgeix i una mica més endavant de Fournit, seguir l’accés fins a Ax-les-Thermes (uns 3,2 Km).

Aquesta accés anomenat accès al GR 107 està marcat sobre el terreny també com a GR (marques blanques i vermelles).

Per la següent etapa caldrà desfer el camí i enllaçar al punt 3,8 de l’etapa 9.

Descripció

Pel total de l’etapa cal sumar-hi 16,7 Km (unes 4 h 40 min) de l’Etapa 8 i 2,7 Km ( uns 55 min) de l’Etapa 9. TOTAL:

0,0 Km (934 m). Per continuar cap a Ax-les-Thermes, cal seguir un camí cap a l’est que surt just a les afores de Fournier, en el primer revolt. En pocs minuts hi ha un altre sender que s’enfila a l’esquerra que cal deixar, i continuar pel que va força planer, fins a una nova cruïlla. En aquest cas el camí d’Estagne puja, i en canvi el d’Ax que cal seguir, comença a descendir amb desnivell força pronunciat. En la següent cruïlla cal seguir el de l’esquerra.

1,6 Km (818m), 23 min.  Una nova cruïlla, en aquest cas cal continuar descendint pel de l’esquerra i en pocs minuts s’arriba a un prat que es voreja per l’est fins ja a sortir a les primeres cases dels afores d’Ax-les-Thermes. Cal seguir el carrer principal cap a l’oest, el camí d’Entresserre.

2,1 Km (744 m), 32 min. Es creua la via del tren i es continua per la Rue du Martinet que porta a la carretera principal. Cal seguir-la a la dreta direcció nord i el riu. Passant per darrera uns aparcaments, es va a sortir a la rotonda d’enllaç amb l’Avinguda Théophile Delcassé. Es pot veure l’Església de Sant Vicenç que queda a l’est a l’altre costat de la rotonda. Es continua però cap a l’oest, ja al marge dret del riu La Lauze, just abans que enllaci amb l’Ariege.

3,2 Km (702 m), 47 min. Seguint l’Avinguda Théophile Delcassé cap a l’oest, s’arriba a l’estació de Tren. Final de l’etapa.

VEURE TOT

Envia per Email Imprimir

SERVEIS DE L'ETAPA

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 8247700/ 654125696
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com