Etapes

Full de Ruta

Etapa 04. De Bagà a Bellver de Cerdanya: Travessant la Serra de Cadí

A peu / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Desnivell pujada

6 h i 45 min

Descripció

Observacions

Mitjançant un transport en vehicle, aquesta tercera etapa es pot escurçar, per exemple, estalviant els 4,5 Km (1 h 15 min) de carretera asfaltada entre Bagà i el camí de Gréixer, o bé els 2,2 Km (uns 30 min) que hi ha entre Sant Serni de Coborriu i Bellver de Cerdanya.

Abans d’arribar a Bagà, a la Font Nostra, s’entrecreua amb el PR- C125, que va als Empedrats i que permet pujar directament cap al Refugi de Sant Jordi, per on passa l’etapa següent (direcció Bellver de Cerdanya). És una opció  per estalviar-se  asfalt, però no entra a la vila de  Bagà, tot i que compta amb  els serveis del Refugi  Vents de Cadí molt a prop de l'encreuament  entre el GR 107 i el PR- C125

A Bagà hi passen el GR 107, el GR 150 i el GR 4.2. Cal anar en compte i seguir les indicacions correctes.

Al coll de Pendís, el GR 107 es creua amb el GR 150-1, que segueix la carena.

Si teniu intenció d'allotjar-vos a Prullans, des de l’Hotel Muntanya es fa un trànsfert gratuït des de Bellver.

Descripció

0,0  Km (792 m). Bagà. Des de la plaça Porxada de Bagà, cal dirigir-se a l’oficina d’informació del Parc Natural del Cadí-Moixeró (Centre del Parc), i allà pel carrer de la Vinya en direcció nord fins a la carretera B-4024 de Bagà al coll de Pal. Cal seguir-la durant més de 4 Km, per la qual cosa pot ser aconsellable fer-se acompanyar amb cotxe fins al trencall de Gréixer.

2,8 Km (893 m), 45 min. Riugréixer. Espai ampli al costat del riu amb una àrea recreativa on poder fer una parada tranquil·la.

4,3 Km (999 m), 1 h 11 min. Trencall a Gréixer. Cal deixar la carretera i continuar per la pista que s’enfila a l’esquerra que va a Gréixer. En 15 minuts hi ha l’accés al nucli habitat amb la seva ermita al fons.

El GR no passa ben bé pel nucli, però desviar-se són pocs minuts.

L’itinerari va seguint sempre la pista principal, i entra a la vall de la Fontbona. Al cap de poc, comença la pujada al coll d’Escriu enmig de l’esplèndida fageda del Clot d’en Pere.

8 Km (1.509 m), 2 h 38 min. Coll d’Escriu. Cal abandonar la pista i seguir el corriol que la retalla en pronunciada baixada. Un cop es retroba cal seguir-la uns metres fins a la casa d’Escriu.

8,9 Km (1.312 m), 2 h 56 min. Escriu. Antiga masia ubicada en un mirador impressionant amb grans vistes de la vall del Bastareny. El camí s’enfila a mà dreta després d’haver deixat el petit mas a l’esquerra, i s’endinsa en una fageda. Després de passar el torrent de les Maleses gira a l’oest per un terreny menys humit, sempre en pujada. Hi ha algun tram empedrat que denota la importància que havia tingut en temps passats.

10,8 Km (1.565 m), 3 h 39 min. Refugi Sant Jordi, situat en un indret esplendorós. Gestionat per la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya. No obre tot l’any. El camí passa pel costat dret i continua pujant en direcció ord-oest. Abans d’arribar al refugi es pot fer una incursió fins a la Font del Faig.

11,9 Km (1.781 m), 4 h 15 min. Coll de Pendís. Ampli coll fronterer, es deixa el Berguedà i s’entra a la Cerdanya. Es travessa una pista i es segueix pel camí que baixa pel mig d’un espectacular bosc de pins i avets. El sender va baixant per l’obaga de les Cireres; cal parar compte en alguns revolts de no perdre els senyals. Finalment, desemboca en una pista que cal seguir a la dreta. Es passa pel costat d’una font abeurador i s’enllaça amb una pista més ampla. Aquesta cal seguir-la a l’esquerra i en pocs minuts s’arriba al refugi dels Cortals de l’Ingla.

13,8 Km (1.608 m), 4 h 42 min. Refugi dels Cortals de l’Ingla. Cal tenir en compte que no obre tot l’any, fora de l’estiu confirmar obertura. Cal entrar al tancat que envolta el refugi, per voltar-lo per l’est i continuar pel camí que passa per darrera d’aquest. Baixa i creua la pista d’accés. La creua en varis punts i algun tram cal seguir-la uns metres. Cal estar atent per no despistar-se i seguir-la massa estona, ja que tot i que la direcció és bona, s’allargarà la jornada, el camí baixa més directa.

16 Km  (1.280 m)  5 h 19 min. Després de creuar el riu pel pont de vianants que queda sota el mas de l’Ingla de Baix, es troba l’Àrea recreativa de l’Ingla amb taules, barbacoes i una font. Des d’aquí cal continuar per l’agradable pista de l’Ingla fins trobar l’ermita de Sant Serni de Coborriu.

19,7 Km (1.091 m) 6 h 8 min. Ermita romànica de Sant Serni de Coborriu. Cal continuar la pista que va descendint suaument cap a la Talló i Bellver.

21 Km  (1.057 m) 6 h 25 min. Talló i la seva magnífica església romànica de Santa Maria. Cal continuar recta cap al nord.

21,8 Km (1.028 m) 6 h 37 min. Bellver de Cerdanya, plaça de Sant Roc. Final de l’etapa.

VEURE TOT

SERVEIS DE L'ETAPA

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 8247700/ 654125696
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com