Etapes

Full de Ruta

De Gósol a Bagà a cavall: el Camí del Pedraforca màgic i la cara suau del Cadí

A cavall / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Desnivell pujada

Difícil

Descripció

Observacions

Aquesta segona etapa que, tot i ser una de les més curtes, acumula, atenció, 1.200 m de baixada, es pot escurçar amb el suport d'un vehicle al coll de la Bena, on arriba una pista asfaltada des de Gisclareny i Bagà, o bé més avall, en el punt de confluència de l'itinerari amb la carretera de Bagà a Gisclareny (km 21,40), ja que, des d'aquest punt fins al final, l'itinerari discorre per terreny asfaltat.

De Gósol surt el GR 107-3 en direcció Tuixén i hi arriba el GR 150. Per tant, cal tenir clar el sender que se segueix.

Quan s’arriba al Collell hi ha la possibilitat, tot seguint un sender local (marques verdes i blanques), de baixar al santuari de Gresolet, on també hi ha un refugi. D’allà es pot retornar al camí direcció Bagà anant cap al coll de la Balma.

Abans d’arribar a Bagà, a la font Nostra, torbem el PR 125, que va als Empedrats i que permet pujar directament cap al refugi de Sant Jordi (direcció Bellver de Cerdanya).

Descripció

0,00 km (1.422 m). Gósol. Des de la plaça Major cal dirigir-se al nord pel carrer de l'esquerra de l'Ajuntament. A la plaça Agustí Pere i Pons  cal girar a l'esquerra cap al NO i sortir als afores de la població. Seguint els senyals, un camí s'enfila cap al nord.

1,68 km (1.629 m), 0 h 37 min. Collada i àrea de lleure de Font Terrers. S'ha de seguir cap al nord. 400 m després es deixa, a mà dreta, el camí que puja al Pedraforca per la collada del Verdet, es passa el torrent de la Coma dels Caners i es puja als prats del serrat de la Portella (km 2,50). El camí es desdibuixa. Cal anar girant cap al nord per passar per una escletxa del serrat, una veritable portella que serveix de pas.

2,66 km (1.754 m), 1 h. Pas de la Portella. A l'altra banda es fan 200 m en la mateixa direcció que es duia fins que el camí gira cap al NE. Enfront, al N, els enormes i erms lloms del vessant S del Cadí cauen suaument sobre la vall de Josa, per on una pista puja al proper coll del Collell.

3,48 km (1.757 m), 1 h 12 min. Font de la Roca. Surgència natural que sempre brolla. Es continua flanquejant cap al NE.

4,32 km (1.832 m), 1 h 30 min. Tanca de bestiar. El filat es passa per una porta de fusta i de filferro. Se surt a la pista de Josa de Cadí al Collell, es travessa i es continua recte uns 100 m fins a trobar la pista que puja del coll de la Balma i que s'uneix amb l'anterior una mica més a la dreta, al centre mateix del coll del Collell. Es continua cap a l'esquerra, en suau baixada, vorejant els lloms meridionals del Cadí i passant, successivament, el coll de les Bassotes i el del Torn. Al sud, espectacular visió de la vertiginosa paret nord del Pedraforca i de la vall de Gresolet.

10,97 km (1.573 m), 2 h 58 min. Coll de la Bauma. Bifurcació. Magnífica vista cap a l'est sobre la vall de Bastareny, que se seguirà fins a Bagà. Es deixa la pista de la dreta, que se'n va a Gresolet i a Saldes per l'O, i es continua baixant per l'esquerra girant clarament de nou a l'E. Una mica més endavant, acabat el revolt, a mà esquerra hi ha una àrea d'esbarjo i la font de la Bauma. Cal continuar caminant pista avall.

13,40 km (1.436 m), 3 h 30 min. Coll de la Bena. Cruïlla de pistes. La que se'n va a la dreta, asfaltada, porta a Gisclareny i a Bagà. Cal abandonar la pista que se seguia i baixar pel caminet de l'esquerra en direcció N deixant una altra pista que surt del mateix punt en diagonal cap a l'esquerra, per sota de la pista per on es venia. El camí baixa pronunciadament durant 90 m fins a la propera i ben visible font Vella, gira a l'est, a la dreta, i s'endinsa pel bosc.

14,66 km (1.323 m), 3 h 50 min. Es travessa perpendicularment la pista anterior, que ha descrit un revolt pronunciat i ara baixa en direcció contrària. Es continua per l'altra banda, sota l'espessa capa de bosc.

15,90 km (1.142 m), 4 h 10 min. Se surt una altra vegada a la pista anterior, que ara se segueix cap a la dreta, de nou en direcció E. 600 m després (8 min i mig), en un revolt pronunciat, hi ha una bifurcació; es deixa una pista que se'n va a l'esquerra i es continua per la pista principal, cap al sud, i, després, a l'E.

17,83 km (979 m), 4 h 36 min. En un altre revolt pronunciat es deixa la pista i es trenca a l'esquerra pel camí que, en 200 m, duu a la masia abandonada del Puig de Baga. Una mica més enllà, enlairada sobre un turó, hi ha l'ermita romànica de Sant Martí del Puig que, si es té temps, val la pena de visitar. Just a la banda esquerra de la pista, al costat del primer edifici, un sender baixa pel bosc en direcció nord fins a desembocar a la pista que discorre paral·lelament al riu Bastareny (km 18,63).

19,00 km (914 m), 4 h 53 min. S'arriba al veïnat de l'Hostalet. Abans de passar el torrent de la Font del Faig, un camí surt a l'esquerra, passa pel costat de l'Hostalet, remunta la vall passant pel pas dels Empedrats i s'uneix, a l'alçada del refugi de Sant Jordi, amb l'itinerari de la tercera etapa del Camí dels Bons Homes. Es continua, però, recte, per la pista ampla. Passat el torrent, al costat de can Cerdanyola, hi ha la font Nostra. La pista torna a girar a l'E i ara segueix el curs del riu Bastareny.

21,40 km (849 m), 5 h 25 min. Carretera asfaltada de Bagà a Gisclareny. Es continua recte, cap al NO, ja sempre per l'asfalt. Més endavant, abans de Bagà, es passa pel costat d'un càmping. Aquest tram per carretera és perfectament estalviable. S'entra a Bagà en direcció E pels carrers Pere Tomic i d'en Calic. Davant de l'església de Sant Esteve, es gira a l'esquerra i es va a raure a la plaça de Catalunya.

23,82 km (798 m), 6 h. Plaça de Catalunya de Bagà. Fi de l'etapa.

VEURE TOT

SERVEIS DE L'ETAPA

A l'inici

Al final

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 8247700/ 654125696
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com