Etapes

Full de Ruta

De Comús a Montsegur - Per gorges impressionants

A cavall / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Desnivell pujada

Difícil

Descripció

Observacions

La pujada arribant a Montsegur és molt fangosa. Cal anar ben calçat.

De Montsegur es pot continuar caminant fins a Foix seguint un camí senyalitzat com a GRP (senyals vermells i grocs).

Des del poble de Montsegur fins al castell es puja per un corriol que fa una forta pendent (30 minuts).

Per accedir dins el castell de Montsegur és necessari abonar una entrada  de 4,50€

Descripció

0 km (1.166 m) Comus. Se surt cap a l’esquerra respecte el camí d’arribada i es davalla per una pista forestal que passa pel fons d’una vall. Després de 14 min, s’arriba a una bifurcació amb un pal indicador on es continua per la pista principal, que és la de la dreta.

3,300 km, 50 min, Gorges de la Frau. A l’entrada la pista fa un gran revolt, però el GR agafa un corriol que surt de davant i que s’endinsa cap a les gorges. La vall és molt estreta i ja anuncia la proximitat a l’engorjament. 18 min després s’arriba al punt més pregon de les gorges, després d’una forta baixada de pas difícil, s’arriba a sota del cim més alt, al punt més profund i angost de les gorges. A partir d’aquí el camí i l’engorjat comencen a obrir-se i 8 min més tard, s’arriba a la sortida de les gorges (704 m). Al final del corriol comença una carretera asfaltada, és l’accés nord de les gorges. Cal seguir un tram d’aquesta carretera, que continua baixant tot seguint el curs del riuet que passa per dins l’engorjat.

8,210 km, 1 h 44 min, Pelai. A l’entrada de la població hi ha una cruïlla on es gira a l’esquerra per l’únic carrer. L’entorn natural és molt bonic i hi destaquen grans avets. 29 min més tard es travessa el Torrent de Rivels. Es creua i un cop a l’altra riba, es pren el camí de la dreta. També es pot anar per de l’esquerra on hi ha menys desnivell.

10,323 km, 2 h 17 min. Bifurcació on es retroben els dos camins, que en la bifurcació anterior s’han separat, el camí continua amb una forta pujada. 10 min més tard, cruïlla en un petit replà, el GR continua pujant per la pies que surt cap a la dreta. Es deixa un corriol a l’esquerra. I 10 min més tard es passa per una bifurcació en una zona més planera, es continua per la pista ampla tot recte i es deixa un corriol a l’esquerra.

11,489 km, 2 h 45 min. Bifurcació en un revolt a l’esquerra, es deixa un caminet força emboscat que surt gairebé recte. 15 min més tard hi ha una bifurcació passat un petit coll, el GR pren un sentit clarament descendent. Es deixa un camí a l’esquerra i 2 min més tard, s’arriba a la carretera (980 m) si es continués cap a l’esquerra, s’aniria a Montsegur, que ja no és gaire lluny. El GR creua la carretera de forma transversal i continua pel un corriol.

12,844 km, 3 h 5 min. Cruïlla, s’agafa el camí que baixa per la dreta vers uns boscos, a l’esquerra es deixa un corriol que va més planer que arriba 5 min després al riu Riu Lasset (870 m) en creua un pont i, un cop a l’altre cantó, es continua per la pisa asfaltada cap amunt. Se segueix la carretera cap a l’esquerra, la població de Montsegur és al davant.

13,910 km, 3 h 20 min. Cruïlla de carreteres, on es pren el carretera de la dreta i es continua cap al poble. A continuació, bifurcació on es deixa la carretera i es pren un camí que neix a mà dreta, un cop passat el rètol amb el nom de la població de Montsegur. Molt a prop trobem una àrea de pícnic amb una bifurcació on es pren un caminet a mà esquerra fins a l’entrada del poble, on el GR continua per alguns dels carrers del poble.

14,866 km (920 m) 3 h 33 min, Montsegur. Oficina de turisme, es va cap a la sortida del poble i se segueix la carretera D9 en sentit ascendent, cap a la dreta fins trobar una bifurcació on es deixa la carretera, que puja fins al castell dibuixant una àmplia ziga-zaga i es pren un caminet a l’esquerra que fa drecera i va tallant els revolts de la carretera D9 en aquest dur ascens.

15,973 km, 3 h 48 min, Carretera D9. Finalment el caminet es retroba amb al carretera, pràcticament a l’alçada del pàrquing del castell. Cal creuar la carretera transversalment i continuar uns quants metres per un corriol.

16,103 km, (1.026 m) 3h 50 min, Pla dels Cremats. Final del GR 107, just al peu del turó que té a la part més alta, les ruïnes del castell de Montsegur, el més famós dels castells càtars. Des d’aquest pla hi ha la possibilitat de pujar al castell per un camí sense pèrdua però amb un fort pendent (uns 20 min de pujada). Cal abonar un peatge per poder accedir al castell.

VEURE TOT

Envia per Email Imprimir

SERVEIS DE L'ETAPA

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 8247700/ 654125696
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com