Etapes

Full de Ruta

De L’Hospitalet-près-l’Andorre a Mérens-les-Vals (Variant muntanyenca pel Coll de les Bessines)- Llac secret de l’Alta Arieja -

A cavall / Descripció de les etapes

Dificultat

Difícil

Descripció

0,00 km (1.420 m) L’Hopitalet près l’Andorre. Se surt de la població tot enfilant-se pel vessant de la muntanya en direcció sud, cap a Porta. Cal fer un tram del GR 107 en sentit ascendent cap al coll de Puymorens. Als 8 min (0,432 km) es creua la carretera N-20 perpendicularment i, un cop a l’altre costat, ja es veu com el corriol que se seguia continua pujant per la muntanya.

1,217 km, 24 min. Bifurcació amb pal indicador amb el inici pròpiament dit de la variant GR 107-2 que, pel Coll de Bessines, va a parar a Mérens-les-Vals. S’agafa el camí de l’esquerra, el camí que es deixa continuar cap a Porta.

2,479 km, 46 min. Revolt amb mirador, a l’esquerra del corriol que puja pel bosc, hi ha un petit sortint, és un revolt pronunciat on hi ha una roca i fa d’esplèndid mirador natural sobre la vall de l’Ariège. 3 min més tard, cal travessar un tartera.

2,999 km, 56 min. Bifurcació on hi ha un indicador que diu “Jasse Bessateil”. A la dreta es deixa un corriol que puja, el GR continua per l’esquerra. Hi ha un indicador que marca la direcció del refugi de Bassines. Passat aquest punt es deixa el vessant de la muntanya i s’entra en una vall alta que es remunta. A 1 h 23 min (4,205 km) es troba una bifurcació on hi ha dues variant del mateix camí que pocs metres més endavant es retroben en una clariana. El corriol és pedregós i irregular i passa per dins d’un bosc de pins negres.

4,973 km, 1 h 39 min. Bifurcació on és indiferent el ramal que es prengui ja que tots dos arriben a la via del tren, que serà el camí que s’ha de seguir des d’aquí fins a la cabana de les Bessines. La via segueix en direcció est vers el fons de la vall.

5,921 km (1.980 m), 1 h 51 min, Cabana de les Bessines. És l’antic refugi, l’actual es troba uns quilòmetres més amunt. Aquesta cabana funciona com a refugi lliure obert, amb taules, fogons i matalassos. 2 min més tard (6,027 km) es troba l’estany de les Bessines, el GR continua vorejant el llac. 6 min més tard (6,714 km) hi ha una bifurcació on es deixa el camí a l’esquerra i es pren el corriol que puja una mica pel vessant de la muntanya, s’agafa distància i altitud respecte el llac.

7,317 km (1.985 m), 2 h 16 min, Riu de Coma d’Anyell. En arribar a l’alçada d’un pont metàl·lic hi ha el punt de confluència amb el GR 10. Els dos GR continuen junts fins al refugi de les Bessines que el trobem al cap de 12 min (7,842 km) on el GR 107-4 se separa del GR 10. Cal fixar-se bé amb els indicadors i interpretar bé els mapes, el GR 107-4 gira vers el nord per anar a buscar la portella de les Bessines.

9,632 km, 3 h 5 min. Bifurcació on a l’esquerra es deixa un corriol, el camí continua amb fort pendent i cap amunt vers el coll. 5 min més tard (9,856 km) s’arriba a un replà amb tarteres, després d’una forta pujada es veu el coll al qual va el GR.

10,028 km (2.333 m) 3 h 17 min, Porteille des Bésines. La vista és impressionant. El descens és difícil ja que es passa entre roques i tarteres. 22 min més tard (11,189 km) s’arriba a L’Estanhàs, un bonic gorg d’aigua de desglaç.

12,505 km, 4 h 9 min. Canvi de rasant, després d’un tram de baixada per la vall principal, tot anant sempre pel costat del riu, s’arriba a un punt on emprendre de nou un forta baixada. La vall és estreta i flanquejada per cims elevats. 13 min més tard (13,230 km) es travessa el riu de Nabreil per un petit pont de ferro i es canvia de riba per continuar el descens.

16,321 km, 5 h 17 min. Bifurcació en el primer punt on el paisatge torna a ser humanitzat, amb murs de pedra entre cultius. Es pren el corriol de l’esquerra que s’endinsa en un bosc molt humit. 7 min més tard (16,626 km) trobem una bifurcació on cal continuar el camí recte per entrar al poble de Vives on només arribar-hi, cal girar a la primera casa.

17,090 km, 5 h 27 min. Cruïlla amb pal indicador, punt de confluència amb el GR 107 en el tram entre Mérens-les-Vals i Orgeix. Per anar fins a Mérens, cal fer a l’inrevés el recorregut del tram indicat. 3 min més tard (17,335 km) s’arriba a l’església romànica de Vives on es passa pel costat seguint un camí empedrat.

17,821 km, 5 h 36 min. Creu ja dins el poble de Mérens, es passa pel costat d’una gran creu, passar per sota la via del tren i travessar la carretera N-20.

18,137 km (1.052 m) 5 h 40 min, Mérens-les-Vals. Pont de pedra vell i estret sobre el riu Ariège.

VEURE TOT

Envia per Email Imprimir

SERVEIS DE L'ETAPA

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 8247700/ 654125696
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com