Etapes

Full de Ruta

2.Gósol a Bagà en BTT: entre el Pedraforca màgic i la cara suau del Cadí

En bicicleta / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Desnivell pujada

---

Descripció

Observació:

Si us allotgeu a la casa de turisme rural Rústic Vilella  a Gisclareny heu de seguir la carretera asfaltada 6 kms. Més enllà de la casa, en direcció est hi ha 9 kms fins a Bagà per pista forestal. Si feu la reserva podeu demanar que us vinguin a buscar per estalviar-vos aquests quilòmetres d’asfalt.

Sobretot comenteu-ho amb antelació perquè de Coll de Bauma a Coll de la Bena no hi ha cobertura mòbil.

Descripció:

Etapa curta amb combinació de pistes i asfalt, que evita el recorregut original del GR-107,  i transcorre enterament dins el parc Natural del Cadí Moixeró. Les bones vistes i un final sorprenent, aporten interès a la ruta.

Etapa més curta del què és habitual, que ens permetrà gaudir d’una tarda de descans a Bagà, però amb una pujada llarga i molt exigent físicament, que ens farà baixar de la bici en moments puntuals per superar alguna rampa impossible o per descansar una estona.

Sortint de Gósol, el primer objectiu però és el Coll de Josa (1632m), que el farem majoritàriament per asfalt.

També per asfalt farem el descens fins al pont de Cemeres (km 6), moment en el qual agafarem la pista que s’endinsa a la vall de Cemeres fins arribar al Collell (1843m) i el Coll de les Bassotes (1872m). El tram inicial d’aquesta pista es còmode de pedalar, però conforme anem guanyant metres comencen també les rampes més dures, algunes d’elles amb inclinacions que superen el 20%.

Arribats al Coll de les Bassotes ens queda encara pujar fins a la cota 1925m, des d’on ens espera un llarg descens de quasi 18km.

El descens el realitzarem íntegrament per pista ample, sense cap dificultat tècnica, tot contemplant les parets de la cara nord del “gran” Pedraforca, fins a endinsar-nos en els boscos que ens acompanyaran fins al final de la baixada.

Al punt més baix creuarem el riu Bastareny i farem l’última pujada del dia, d’un quilòmetre de llargada i per asfalt.

Abans d’arribar a Bagà però, ens espera encara un sorprenent recorregut per la Via del Nicolau, un antic traçat ferroviari que va servir per transportar fusta des de Gisclareny fins a Guardiola de Berguedà.

Dificultat física

VEURE TOT

SERVEIS DE L'ETAPA

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 8247700/ 654125696
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com