Etapes

Full de Ruta

de Bagà a Bellver de Cerdanya

En bicicleta / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Distància

26,090 km

Dificultat

Alta

Altitut màxima

1.840 m (a 700 m del Coll del Pendís, km 13,180)

Altitud mínima

785 m (Bagà, km 0)

Total ctra. asfaltada

5,630 km (a la sortida de Bagà, arribant a Bellver)

Total a peu

1,430 km (des d’Escriu al refugi de Sant Jordi i del Refugi de Sant Jordi al coll del Pendís)

Descripció

Observacions

Aquest tram, com l'anterior, també transcorre pel Parc Natural del Cadí-Moixeró. Té paisatges immillorables.

Sortim des del Centre de Recepció del Parc, al carrer de la Vinya, en direcció a al carretera del coll de Pal. També com el tram anterior, els primers quilòmetres són per carretera asfaltada.

La carretera no s'enfila gaire, però va agafant desnivell fins a arribar al trencall de Gréixer, a uns 4 km de la sortida.

Aquí deixem la ctra. i ens desviem a l'esquerra. Veurem de seguida que la pista s'enfila força. Realment, és el preludi del tram d'avui, molt dur a la primera part.

Passada la desviació de la casa de Gréixer, el camí sembla que esdevé més pla i es fica en un bosc de faig esplèndid. En travessar el rierol, la pista ja s'enfila molt fins que arriba al coll d'Escriu, a 1.494 m d'altitud. Hi ha rampes molt difícils, però l'entorn ho compensa.

La baixada del coll és bastant dolenta. La pista, amb motles pedres, no està gaire bé. És una baixada molt ràpida fins a la casa, ja en ruïnes, d'Escriu.

A pocs metres de la casa surt el camí que hem de seguir i que al començament no és gaire bo; se n'ha de fer trossos a peu, però a mesura que en recorrem metres és millor fins a arribar al peu del refugi, on es torna força dolent. Aquest camí ens deixarà al Refugi Sant Jordi, on cal fer un parada per recuperar forces i també per omplir els bidons d'aigua.

Des d'aquí fins al coll de Pendís s'ha de fer tot a peu: una mica més de 900 metres.

Després de fer uns metres més de pujada, la pista, ja pel vessant de la Cerdanya, comença a baixar. És una pista molt bona que ens portarà fins a la vall de l'Ingla. Abans, però, passarem pel Refugi dels Cortals, on trobarem lloc per descansar i beure.

Quan la pista comenci a ser plana, de seguida veurem les cases de Bellver.

Descripció

Baga bellver1

Bagà (785 m). Sortim al costat del Centre de Recepció del Parc Natural de del Cadí-Moixeró.

0,220 km. Anem a l'esquerra. agafem la crta. asfaltada de Coll de Pal.

4,030 km. Deixem la ctra. i seguim per la pista que porta a Gréixer. Està senyalitzada.

4,780 km. Deixem la pista de la dreta, que porta a les cases de Gréixer. Seguim de cara.

4,920 km. Seguim a l'esquerra.

5,180 km. Deixem a la dreta el camí que va a la canal de la Serp.

Baga bellver2

5,460 km. Travessem un rierol.

6,170 km. Deixem un trencall a mà dreta.

6,380 km. Al mig del revolt surt un trencall a la dreta. Seguim cap a l'esquerra. hi ha un senyal que indica la font del Faig.

7,190 kn. Sota una roca trobem un bifurcació. Anem a la dreta.

8,120 km. Coll d'Escriu (1.494 m) Després d'unes pujades fortes arribem al coll d'Escriu. Des d'aquí ja es pot veure el coll del Pendís. Comença una baixada forta fins a la casa d'Escriu.

9,600 km. Escriu (1.296 m) Passem pel costat de la casa, en ruïnes.

9,730 km. Compte!! La pista continua recta. A la dreta surt un camí poc marcat. Hi ha un indicador que assenyala "coll de Pendis". L'hem de seguir. Els primers metres són força dolents, però a mesura que ens enfilem podem pujar damunt la bicicleta. De tota manera, es fa més trams a peu que amb bicicleta.

11,560 km. Refugi de Sant Jordi (1.560 m). Arribem al refugi, bon lloc per descansar i recuperar forces. Des d'aquí fins al coll de Pendís s'ha de fer tot a peu, però val molt la pena.

Baga bellver3

12,480 km. Coll de Pendís (1.764 m). Arribem al coll. Davant nostre baixa el camí per als caminants. Nosaltres anem per la pista, que, una mica a la dreta, continua pujant durant uns 700 m.

13,180 km. Aquest és, el punt més alt (1.840 m). Des d'aquí ja és tot baixada fins a Bellver.

14,120 km. Compte!! Trobem una tanca, passada la qual ens hem de desviar a l'esquerra. Hi ha un senyal que indica "Refugi de l'Ingla".

15,760 km. Passem pel costat d'un dipòsit d'aigua. Seguim de cara i deixem la pista que ens surt a mà esquerra.

15,940 km. Refugi dels Cortals (1.592 m). Hi trobarem aigua i lloc per descansar. La gent que fa el camí a peu es desvia a la dreta, cap als plans i els Empedrats de Bor. Continuem per la pista, que baixa amb pendent fort.

Baga bellver4

19,650 km. Seguim a la dreta per una pista molt millor. La baixada forta ja s'ha acabat.

20,310 km. Passem pel costat de la font de l'Ingla.

24,010 km. Sant Serni de Coborriu (1.068 m). Passem pel costat de l'ermita i dels dipòsits d'aigua de Bellver. La pista esdevé asfaltada.

24,060 km. Deixem la pista que surt a l'esquerra i que porta a unes cases.

24,060 km. Enllacem amb una pista de l'esquerra i tot seguit seguim la ctra. que també va a l'esquerra.

24,560 km. Compte, deixem la pista de l'esquerra i tot seguit seguim la crta. que també va a l'esquerra.

Baga bellver5

25,350 km. Talló (1.060 m). Travessem la plaça del poble i passem pel davant de la basílica de Santa Maria, l'església romànica més rellevant de la Cerdanya. Ja es poden veure les cases de Bellver.

25,560 km. Deixem la desviació que surt a l'esquerra, seguim de cara.

26,090 km. Bellver de Cerdanya (1.061 m).

VEURE TOT

SERVEIS DE L'ETAPA

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

1. FuGnAqjo8bh

08/08/2013 06:20:20

Yo tambie9n tengo muchas ganas de cnocoer los pirineos catalanes..me pillan un poco lejor pero hace mucho tiempo que me llevo prometiendo a mi mismo regalarme un viaje..y lo hare9! jeje creo que sere1 mi propuesta de 2012 XD
Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 822 15 00
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com