Etapes

Full de Ruta

d'Orlú a Comús

En bicicleta / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Distància

32,520 km

Dificultat

Mitjana

Altitut màxima

1.620 m (refugi de Chioula, km 19,930)

Altitud mínima

785 m (a la ctra. d’Inhals, km 12,890)

Total ctra. asfaltada

6,830 km (últim tram d’arribada a Ascou, des de Sorjat fins al trencant del refugi de Chiolula i Pradas)

Total a peu

1,130 km (tot pujant al coll d’Osca i a un km del refugi de Chioula)

Descripció

Observacions

El tram que portà fins a Ascou, tot i ser força curt, potser és un dels més forts de tota la ruta. S'ha de salvar el coll d'Osca i és molt dur. Cal tenir en compte l'hora d'ascensió del coll, ja quela pista puja sempre pel vessant del solell. Això fa que la radiació solar sigui molt important; a més, cal afegir que no trobarem aigua fins més enllà de la meitat de la pujada.

Sortim del poble per la carretera D22 per trobar la pista que surt a mà esquerra. Els primers metres de la pista es fa per dins el bosc, però a mesura que ens enfilem la vegetació desapareix, tot i que tenim unes vistes magnífiques de tota la vall i les muntanyes de la Reserva Nacional d'Orlú, que ens queda just davant nostre.

Després de suar de valent, arribem a un punt on hi ha un dipòsit d'aigua i la pista es trona camí. Per aquest camí, tot i que és molt estret i puja força, en poden fer molts trossos amb bicicleta. N'hi ha, però, on és impossible.

En coronar el coll de l'Osca s'acaba el patiment. Som al vessant nord de la muntanya i aquí ja hi ha molta vegetació.

Un cop passat el coll, la pista encara puja uns metres, però de seguida tomba a la dreta. Aquí comença un tram força perillós, ja que la pista té unes baixades fortes.

Aquesta pista enllaça amb una altra de molt millor que ja ens deixa al peu del poble. Per arribar-hi encara hem de patir una mica, ja que des de la riera que trobem al fons de la vall fins al mig del poble, hi ha quasi mig quilòmetre de pendents forts.

A la sortida del poble seguim un camí molt bonic fins a Sorjat. Per sortir-ne no ens queda altre remei que seguir la carretera, a la mateixa sortida. Per tal d'estalviar-nos tot el trànsit passem per carreteres secundàries, però, amb tot i això, més endavant ens hi hem de ficar durant poc menys de dos quilòmetres.

En desviar-nos per la pista que ens duu fina l refugis de Chioula, la pista segueix per una obaga de pins i avets magnífica. Després puja molt; tot i que el terreny és mot bo, també cal dir que és força dur.

Per arribar a la pista que ens deixa al refugi ens trobem amb un tram d'un 400 m on el camí es torna molt dolent i s'enfila molt.

Un cop som a la carena, ja es veu el refugi i també una vista del Prepirineu occità. Des del refugi gaudim d'un panorama magnífic dels Pirineus pel vessant nord.

El tram que queda no presenta dificultat tant de desnivell com de llargada. Aquest paratge és l'anomenat Domaine de Chioula. Pistes magnífiques i instal·lacions d'esquí de fons. Tot el tram transita per aquestes pistes de fons, algunes de les quals difícils de circular-hi.

Sortim del refugi de Chioula, que està situat al serrat des Tres Vents,en direcció al coll de Pedra Blanca, on deixem la pista principal i seguim en direcció al coll de Chioula enmig d'un bosc d'avets. Fins i tot seguim una pista anomenada Les Avets. En desviar-nos per aquesta pista, hem d'agafar com a referència la línia d'alta tensió que puja de la vall.

Abans d'arribar al fons de la vall, sortim a una pista molt bona que ja no deixem fins al poble de Pradas. Aquest ram és magnífic per anar amb bicicleta; és fàcil d'orientar-s'hi i no hi ha gens de desnivell.

Arribem a Pradas, amb lloc per avituallar-nos tant d'aigua –hi ha diverses fonts- com també de menjar.

Per anar de Pradas a Comús, el camí segueix pel costat d'uns camps. Cal seguir-ne les indicacions, tot i que no és difícil.

Descripció- Roadbook

Orlu comus

Sortim del poble per la carretera, seguin el mateix sentit en què hi vam arribar. A uns 500 m trobarem la pista que ens durà a Ascon passant pel coll de l'Osca. Deixem la ctra. asfaltada i seguim la pista que surt a l'esquerra. Hi ha senyals grocs i un indicador per anar al coll de l'Osca.

2,680 km. Just passada una línia d'alta tensió, seguim per la pista, que fa un revolt a la dreta molt tancat.

3,600 km. Passem pel costat d'un dipòsit d'aigua. Aquí la pista s'acaba i hem de seguir el camí. No té gaire desnivell i hi ha força trams que es poden fer amb bicicleta.

4,120 km. Passem pel costat d'una font.

Orlu comus

4,970 km. Coll de l'Osca (1.404 m)

5,140 km. Deixem la pista que ve de la dreta. Seguim a l'esquerra.

5,790 km. Arribem a un punt en què la pista gira de sobte a la dreta. Hi ha una baixada forta. Seguim en direcció a Ascou.

7,090 km. Just en passar una tanca, sortim a una pista molt bona. Continuem per l'esquerra, en direcció a Ascou.

8,230 km. La pista, ja asfaltada, es bifurca. Nosaltres seguim a l'esquerra, sempre en direcció a Ascou.

8,960 km. Seguim per la pista asfaltada.

9,590 km. Compte!! La pista principal segueix de cara. Nosaltres ens desviem a l'esquerra per la pista que no és asflatada.

Orlu comus10,210 km. Estem arribant al poble. Hi ha una cruïlla de camins. El de l'esquerra ve d'Orgeix i és per als caminants. Nosaltres seguim a la dreta. Just davant hi ha una font.

10,320 km. Després de passar un pont, la pista, ja un altre cop asfaltada, s'enfila molt fins a arribar al poble.

10,810 km. Ascou (1.067 m). Hi arribem travessant la carretera. Els carrers són molt drets. Trobarem l'alberg d'etapa dins el poble. Sortim del poble seguint els senyals del GR. A la sortida, la pista comença a ser planera i de seguida trobem el camí que es desvia a l'esquerra, a uns 250 m.

11,850 km. Sorgeat (1.050 m). El camí arriba als carrers del poble. Seguim de cara fins a la sortida.

12,200 km. Sortim del poble pel costat de l'església.

12,450 km. Travessem la carretera. Seguim en direcció a Inhals. És una crta. asfaltada.

12,890 km. Deixem la crta. que baixa al poble i seguim a la dreta. La crta. puja força fins a trobar una altra vegada la carretera principal.

Orlu comus

13,170 km. Deixem trencalls a mà dreta i esquerra. seguim pel carrer principal.

14,120 km. Sortim a la crta. principal D613, que va al coll de Chioula. Continuem a l'esquerra.

16,000 km. Deixem la ctra. i ens desviem a la dreta per la pista que ens portarà fins al refugi. Aquesta pista agafa molt desnivell. És força dreta.

18,650 km. La pista tomba de sobte a la dreta i es torna molt dolenta. Al principi s'ha de fer a peu.

18,800 km. Compte!! La pista sembla que continuï de cara. Nosaltres ens hem de desviar a l'esquerra. Segueix essent força dolenta.

19,280 km. Sortim a una pista força bona. Seguim a l'esquerra. Ja es veu el refugi.

19,530 km. Per arribar-hi, ens desviem primer a l'esquerra i a pocs metres agafem la pista de la dreta. No hi ha pèrdua.

19,930 km. Refugi de Chioula (1.620 m).

Orlu comus

20,290 km. Deixem la pista que ve de la dreta i que baixa directament al coll de Choulà.

20,330 km. Deixem la pista de la dreta. És per on hem pujat d'Ascou.

20,380 km. Compte!! Ens desviem a l'esquerra, en direcció a Comús. Està senyalitzat.

21,140 km. Coll de la Pierre Blanche (1.551 m). La pista, molt bona, continua de cara. Nosaltres ens desviem per la de l'esquerra. Compte, que just en trencar-hi surt una altra pista a la dreta. L'hem de deixar.

22,200 km. Deixem la pista principal i seguim un senyal (pista d'esquí de fons) que indica "Les Avets". Seguim a la dreta.

Orlu comus

22,500 km. Compte!! La pista d'esquí es fica al mig del bosc. Hem de tombar una mica a la dreta i anar a buscar una línia d'alta tensió.

22,690 km. Hem de passar just pel costat d'una torre d'alta tensió. El camí segueix clarament cap a la vall després de girar a la dreta. Compte que el camí no és gaire bo! Som en una pista d'esquí de fons.

23,420 km. Sortim a una pista més bona enmig d'un revolt. Seguim a la dreta. Hi ha un senyal que indica Prades.

23,840 km. Sortim a una pista molt bona. Seguim a l'esquerra. Està indicat.

24,880 km. Deixem la pista que baixa del coll de Marmara. Anem a la dreta, en direcció a la vall.

27,020 km. Seguim sempre per la pista més bona. Ja es veuen les teulades de Pradas. En aquest tram hem de deixar les pistes que
trobem a banda i banda de la principal. Són pistes que es veuen que van als camps.

27,750 km. Seguim de cara, està senyalitzat.

28,330 km. Prades (1,240 m). Arribem al poble just al costat d'un restaurant. Sortim a la carretera i seguim a la dreta.

Orlu comus

28,640 km. Per sortir del poble, seguim fins al final de les cases i ens desviem a l'esquerra. Just en trencar-hi, hi ha una font. També veurem els indicadors del GR.

28,730 km. A la sortida del poble, deixem un trencall a l'esquerra. seguim per la pista de la dreta.

28,990 km. Deixem la pista de l'esquerra. Es veu clarament que va a una camps.

30,350 km. Seguim a la dreta. Hi ha una senyal que indica "Comús".

30,800 km. Compte!! L a pista tomba de sobte a l'esquerra.

31,090 km. Seguim a l'esquerra. Hi ha senyals de GR.

31,490 km. Seguim a l'esquerra, la pista s'enfila una mica per passar uns camps.

32,520 km. Comús (1.166 m). Arribem al poble pel costat del camp de futbol. L'alberg d'etapa és dins del poble. El trobarem seguint de cara.

VEURE TOT

Envia per Email Imprimir

SERVEIS DE L'ETAPA

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 822 15 00
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com