Etapes

Full de Ruta

Etapa 11: De Montsegur a Roquefixade: Pel país dels teixidors

A peu / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Desnivell pujada

Mitjana

Descripció

Observacions

A partir de Montsegur es pot continuar passant per Montferrier, fins arribar a Roquefixada i el seu impressionant Castell. Molt recomanable veure la posta de sol al castell. La senyalització  que cal seguir seran  les marques de GRP (grogues i vermelles), marques comunes al GR 107 del  Camí dels Bons  Homes.

Si no s’ha fet la visita al castell de Montsegur el dia anterior, val la pena agafar-se temps per fer-la. S’hi accedeix des del Pla dels Cremats en el km 1,8 d’aquesta etapa. Per accedir al castell és necessari abonar una entrada  de entrada  (Adults: 5,50€, Nens de 8 a 15 anys: 3 €,  Menors de 8 anys: Gratuït).

Descripció

0 Km (934 m). Montsegur. A la sortida del poble, just davant del cementiri, seguir uns 100 m la carretera D9 direcció Montferrier, i després seguir la pista de l’esquerra. En uns 15 minuts, caldrà tornar a creuar aquesta carretera per de seguida arribar al Pla dels Cremats.

1,8 Km (1.022 m), 20 minuts. Pla dels Cremats.  Des d’aquí el costerut camí que puja al Castell és evident.

Pot ser que ja es fes la visita al dia anterior, sinó, si es disposa de temps, val la pena fer-la.

Hi ha l’opció d’arribar aquí amb cotxe (hi ha el pàrquing  a 3 minuts, arran de carretera).

El GR continua pel sender a l’oest direcció Montferrier. Aquest s’endinsa per una zona boscosa, primer planejant i després va perdent altitud.

1,8 Km (1.030 m), 30 minuts. El corriol desemboca a la carretera que cal seguir uns 600 metres a la dreta, fins a les cases de Marou.

2,8 Km (909 m), 44 minuts. A peu de carretera s’hi troben un conjunt de cases, Marou.  D’aquí surt un corriol a l’esquerra que cal seguir.

4,4 Km (804 m), 1 h 6 minuts. Cal creuar la carretera secundària que porta a l’estació d’esquí de Mont d’Olmes. El camí segueix el traçat d’un petit rierol fins al poble de Montferrier. En 10 minuts es passa pel costat de les Bordes de Bas.

5,6 Km (732 m), 1 h 21 minuts. Es troben les primeres cases de les afores de Montferrier . Cal continuar recte la pista asfaltada fins arribar al pont d’entrada al nucli.

6,3 Km (695 m), 1 h 30 minuts. Un cop passat el pont que creua el riu le Touyre, és recomanable entrar al nucli del poble de Montferrier.

Per continuar la ruta, cal retornar en aquest punt i seguir uns metres a l’esquerre el carrer Mont Forcat, i en la següent bifurcació el Camí de les Escaroles, també pavimentat. A partir d’aquí ve la primera llarga pujada de la jornada.

En 5 minuts, abans d’un revolt sobtat, cal deixar l’asfaltada que arriba a l’última casa, i seguir el corriol a l’esquerra.

7,2 Km (819 m), 1 h 52 minuts. Es troba la carretera asfaltada del llogarret Le Sau. El camí la segueix alguns metres però llavors la retalla, pujant de forma més directa amb alguns trams empedrats.

En 10 minuts s’arriba al llogarret de Le Sau. Cal entrar-hi i seguir el carrer principal fins a creuar-lo i continuar per la carretera secundària cap al nord.

8,2 Km (877 m), 2 h 10 minuts. Es passa pel costat d’una formatgeria. A partir d’aquí el camí comença a descendir primer suaument i després de manera més pronunciada

10,8 Km (595 m), 2h 49 minuts. Bifurcació des d’on accedir al nucli habitat de Conte. Cal seguir aquí la pista de la dreta i de seguida creuar el pont sobre el riu le Douctouyre. Poc després amb precaució, cal seguir la carretera D117 uns 150 m a l’esquerra i just després, continuar pel camí de la dreta que s’enfila pel bosc de Mondini.

13,4 Km (703 m), 3 h 32 minuts. Es creua la carretera D9A que va a Roquefixada, i es continua recta per l’asfaltada que puja al llogarret de Coulzonne.

14,5 Km (782 m), 3 h 52 minuts. Un cop passades les últimes cases de Coulzonne, cal continuar per la pista que surt al nord-oest. En uns 10 minuts trobareu un monument de la Batalla de Roquefixada. Cal continuar per la pista direcció l’oest.

16,4 Km (774 m ), 4 h 20 minuts. Arribada Roquefixada. Final de l’etapa.

VEURE TOT

Envia per Email Imprimir

SERVEIS DE L'ETAPA

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 8247700/ 654125696
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com