Etapes

Full de Ruta

ETAPA 05. De Bellver de Cerdanya a Viliella: Entre la força del Cadí i la fluïdesa de l'aigua

A peu / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Desnivell pujada

Baixa

Descripció

Observacions

S’ha d’anar en compte perquè el tram de Bellver de Cerdanya a Prullans travessa la carretera Nacional 260 diverses vegades i és una carretera transitada.

El final d’etapa proposat és a Viliella. Tot i que lloguen la casa, teniu la possibilitat d'encarregar el sopar i l'esmorzar.

Descripció:

0,0  Km (1.028 m). Bellver de Cerdanya, a la plaça Sant Roc hi ha l’oficina d’informació del Parc Natural del Cadí-Moixeró. Es continua per l’avinguda de Pere Sicart, que és l’accés a la població dels vehicles provinents de la carretera general N-260.  Un cop es creua el riu Segre pel Pont de la carretera, a la rotonda cal continuar recta pel carrer dels Pirineus. Es passa per davant de la caseta dels Bombers de Bellver i es gira a l’esquerra passant per darrera unes edificacions fins arribar a la carretera. Aquí caldrà seguir amb molta precaució uns 700 m per la voravia.

1,2 Km (1.011 m), 17 min. Bifurcació. Es continua per la carretera asfaltada a la dreta, que entra a la zona industrial del Pla de Codina. Cal creuar-la pel carrer principal fins a tornar a la carretera. Aquí s’hi troba l’Alberg la Bruna.

Un cop de nou a la carretera, només cal creuar-la per continuar per la pista paral·lela, passant per davant el Molí de la Clota.

2,8 Km (998 m), 40 min. Molí de la Clota. Es passa just pel costat d’aquest antic molí i es continua per la pista fins la propera cruïlla on les pistes fan com una mena de triangle. Cal anar alerta i continuar recta direcció sud-oest.  Passada la nau agrícola que queda a l’esquerra, en la nova cruïlla també cal seguir a la dreta direcció oest, ja que la que continua cap al sud porta cap al riu.

Es deixen encara dues pistes més a l’esquerra i es va tendint cap al nord de nou direcció la carretera Nacional. Es passa pel costat oest de les instal·lacions de l’Hípica La Cerdanya a Quatre Potes i es va fins la carretera.

3,9 Km (1.012 m), 56 min. Carretera N-260. Es creua i es va una mica a la dreta fins seguir la pista asfaltada que s’enfila cap al nord, direcció Prullans.

Hi ha un càmping a l’esquerra, a l’altre costat del torrent del Prat del Vilà.

5,1 Km ( 1.107 m), 1h 17 min. Placeta del Colomer, a la dreta hi ha la font Subirana i el carrer Major, pel qual es pot accedir a l’interior de la població de Prullans. EL GR va a l’esquerra pel camí de la Font Subirana. Aviat surt de la població i es continua per una pista en direcció nord-oest.

5,9 Km (1.140 m), 1h 31 min. Es deixa la pista que accedeix a les cases Sotanut i es continua recta cap al nord-oest per un camí ample que segueix el curs del torrent. Es pot veure una plantació d’arbres fruiters cultivats prop d’aquest.

En 10 minuts es creua el torrent i s’enfila fins a enllaçar amb una pista força ample, que caldrà seguir a la dreta direcció Ardòvol.

7,2 Km (1.302 m), 2h. Ardòvol.  A la dreta es pot accedir al petit nucli de cases i l’ermita de la Mare de Deu del Roser. El GR, continua per la pista amunt fins a trobar la pista asfaltada que ve de Prullans i cal seguir a la dreta. Al costat del camí hi queda un abeurador i una font.

9,3 Km (1.404 m), 2 h 35 min. Bifurcació. Es deixa la pista asfaltada que continua direcció nord, i es continua per una pista a l’esquerra que davalla cap al Torrent de Coborriu. Cal creuar el gual i poc després seguir pel corriol que s’enfila a la dreta just abans d’una porta de ferro.

El camí té trams més oberts i trams més tancats amb boix. Després del primer tram de pujada, comença un suau pendent de baixada.

11,6 Km (1.430 m), 2h 34 min. El Vilar. Després de creuar el canal i el riu de la Llosa per un pont, el GR continua riu amunt, però aquí la proposta per no fer una etapa tant llarga és desviar-se fins al nucli habitat de Viliella on hi ha un allotjament. Per la següent etapa, caldrà retornar en aquest punt.

Per anar a Viliella cal seguir cap a la casa del Vilar i fins a la pista d’accés a aquesta.

12 Km (1.447 m), 3h 16 min. Es creua la pista i es continua pel corriol que s’enfila fins el nucli de Viliella. És un camí dret, però que les marrades típiques dels camins antics, el suavitza.

12,4 Km (1.567m), 3 h 35 min. Viliella. Final de l’etapa.

VEURE TOT

SERVEIS DE L'ETAPA

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 8247700/ 654125696
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com