Etapes

Full de Ruta

Etapa 09:D’Orlú a Comús: 360º per la serralada pirinenca

A peu / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Desnivell pujada

Difícil

Descripció

Observacions

Aquesta és una etapa llarga, però hi ha l’opció de dividir-la fent nit al Refugi de Chioula de manera que les etapes queden així:

1ª part: Orlu al Refugi de Chioula: 12.5 Km, 4h

2ª part: Refugi de Chioula a Comus: 14.5 Km, 3 h 45 min

Una opció també és iniciar-la a Ax-les-Thermes, si en l’etapa anterior s’hi ha fet nit o s’hi arriba en tren. Aproximadament queda la mateixa distància que si s’inicia des d’Orlu. Cal desfer els 3,2 Km de l’enllaç i seguir des del Km 3,3 de la següent descripció. Us podeu baixar el track i la descripció.

Descripció

0,0 Km (849 m) Orlu. Cal desfer el camí de l’etapa anterior, creuar pel pont sobre el riu Oriège i seguint el camí paral·lel a la carretera D22 però pel marge esquerre del riu.

1,1 Km (837 m), 15 min. Bifurcació de camins. En aquesta bifurcació, l’etapa anterior venia de l’esquerra, doncs ara cal continuar per la pista de la dreta, però només uns 100 metres, perquè just abans d’arribar al riu, cal seguir el camí que continua pel marge esquerre del riu direcció Orgeix.

2,2 Km (828 m), 31 min. Pont d’Orgeix. Es creua el riu Orgeix pel pont, per després creuar la carretera i continuar pel carrer principal que va direcció nord-oest. En uns 5 minuts s’hauran deixat les últimes cases i cal seguir pel camí que s’enfila a la dreta, direcció nord.

3,2 Km (987 m), 1 h. Portella d’Orgeix. En aquest punt s’entra al terme d’Ascou i el camí comença a descendir enmig d’un bosc frondós.

3,8 Km (934 m) 1 h 9 min. Un cop s’ha passat entre les cases de Fournit, amb una abundosa font, el camí esdevé una pista que porta a la carretera d’Ascou.

Uns 50 metres més endavant, hi ha una nova bifurcació on cal seguir per la principal.

En aquest punt però es pot accedir a Ax-les-Thermes en una mica més de 3 Km. És una opció per si s’hi vol fer nit. Us podeu baixar el track i la descripció.

4,4 Km (986 m), 1 h 20 min. Carretera. Es creua la carretera i de seguida s’entra a poble d’Ascou, amb l’església de Sant Simon al centre.

Un cop a Ascou, cal creuar tot el poble i sortir-ne per una carretera secundària al nord, a l’alçada del cementiri, en un revolt pronunciat. Cal seguir-la uns 300 m amunt, amb un pendent força pronunciat.

En uns 15 minuts cal deixar la pista i endinsar-se per un entretingut camí a l’esquerra que s’acabarà convertint en corriol, enmig del bosc.

6,3 Km (1047 m), 1 h 50 min.  S’arriba al poble de Sorgeat per una pista. En trobar les primeres cases és asfaltada. A l’entrada del poble hi ha un plafó del GR 107. Cal continuar cap a l’interior del nucli urbà i passada la Font d'en Pircou continuar per una pista a la dreta, que surt del poble cap al nord-est. Comença una llarga i progressiva pujada.

7,5 Km (1.143 m), 2 h 12 min. Bifurcació amb una pista ample, cal seguir-la a l’esquerra uns 850 m. Després cal deixar-la i seguir per un petit corriol que s’enfila de valent a mà esquerra. Atenció, cal estar al cas per veure el corriol, la pista continua recte. Inicialment el camí és obert, però mica en mica anirà entrant en una frondosa fageda.

11 Km (1.645 m), 3 h 41 min. El pendent del corriol disminueix alhora que s’eixampla fins passar per una clariana on s’enllaça amb una pista forestal, el Coll d’Ijou. Cal seguir per la pista que baixa, cap al nord.

12,4 Km (1.601 m), 4 h. Pla de la Garde. Aquí cal no despistar-se, hi ha un pal indicador que indica fins a cinc camins diferents. Una bona opció si es té temps de fer una pausa o es vol dividir l’etapa és anar fins a l’acollidor Refugi de Chioula. Per arribar-hi cal continuar per la pista recta i a la següent cruïlla seguir a la dreta. Són uns 400 m planers, ben indicats.

Un cop es vulgui continuar l’itinerari, cal retornar en aquesta cruïlla i seguir baixant per la pista de la dreta. En 10 minuts s’arriba al Coll de Pierre Blanche on hi ha una nova cruïlla en la qual cal continuar en direcció nord, seguint la pista de l’esquerra i immediatament seguir una pista més secundària, a la dreta. Aviat comença una suau pujada passant pel Coll de Rieufred (1.601m), el coll des Canons (1610 m) i finalmentel Coll de Balagués  (1.671 m), punt més alt de l’etapa.

El GR canvia definitivament de vessant i comença a baixar cap al poble de Montaillou. Es surt del coll per un corriol amb un fort pendent direcció nord, que s’endinsa a la vall i pel qual passa un curs d’aigua. A continuació s’arriba en una cruïlla on es troba un camí ben marcat, es creua i es continua recta pel camí que s’eixampla una mica.

20,5 Km (1.319 m), 6 h 5 min, Serrat del Brulladou. Cruïlla en la qual cal deixar el camí principal i seguir el de l’esquerra, que mica en mica s’anirà fent més estret. En uns 8 minuts es creua una pista i el camí torna a ser més ample.

21,6  Km (1.281 m) 6 h 20 min, Montaillou. Passada una font, ja es veuen les primeres cases. Cal seguir la pista a la dreta. Passada l’església, cal continuar baixant pel carrer principal i un cop passades les últimes cases, seguir una pista forestal de terra a l’esquerra. Poc més de 300 m després cal deixar-la i seguir el camí de la dreta.

23,5 Km (1.241 m), 6 h 46 min.  Prades. Un cop avançada la baixada, es comença a veure la població de Prades, que s’hi arriba per l’est. Es creua la carretera on hi ha una placeta amb una font, i es continua pel carrer de Prades, cap al nord. Si hi ha temps, és un bon lloc per fer un petit descans abans d’acabar la jornada.

A la sortida del poble, es continua pel camí de baixada situat a la dreta que inicialment va paral·lel a la carretera. Se’n deixa un d’asfaltat que puja a l’esquerra.

25,9 Km (1.182 m), 7 h 19 min. Just abans d’arribar a una pista, cal seguir per un camí a l’esquerra. En 5 minuts una nova cruïlla de camins on cal seguir a la dreta, fent un gir de 90º cap a l’oest per de seguida continuar de nou cap al nord.

27,3 Km (1.168 m), 7 h 38 min. Comus. Finalment passant per davant del càmping, i s’arriba a la carretera D20, just a l’entrada del poble de Comus. Final de l’etapa.

VEURE TOT

Envia per Email Imprimir

SERVEIS DE L'ETAPA

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 8247700/ 654125696
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com