Etapes

Full de Ruta

De Orgeix a Comús: 360° per la serralada pirinenca

A peu / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Desnivell pujada

Difícil

Descripció

Observacions

A Orgeix no hi ha lloc ni per comprar menjar ni per dormir, però teniu vàries possibilitats possibilitats d'allotjaments a prop.

Podeu anar a la Gîte d’étape Relais Montagnard a Orlú  a 2 km.

Un altra opció és desviar-se a Ax-les-Thermes a 3km, on teniu diverses possibilitats d'allotjament, restauració i  termalisme. En aquest  cas, he de seguir els camins senyalitzats com a GRP (senyals vermells i grocs). Per dormir a Ax-les-Thermes, us recomanem La Grande Cordée

Descripció

0 km (823 m) Orgeix. Hi ha un pont sobre el riu, el GR s’endinsa al poble. Un tros més enllà, cal passar per un pont on el corriol travessa unes canonades d’aigua i després puja en ziga-zagues.

1,023 km (900 m) 18 min, La Porteille. Canvi de resant on el camí s’eixampla un xic, es passa per una cruïlla on es deixa un camí ample a la dreta i es continua més o menys encarat per on es venia. 5 min més tard, trobem una cruïlla amb indicadors, cal prendre el camí del mig.

1,800 km, 26 min. Riu de Lauza on s’ha de creuar un pont, passat el pont el camí és asfaltat. 5 min més tard, s’arriba a Ascou. A l’entrada del poble hi ha un cartell del GR 107, es creua la carretera D-122 i es puja per un carrer vers el nucli urbà del poble. Cal creuar tot el poble, i sortir-ne per una carretera a l’alçada del cementiri, on hi ha un revolt pronunciat; es continua per la carretera.

2,945 km, 40 min. Hi ha una bifurcació on hi ha indicadors que assenyalen vers Sorgeat que és on es dirigeix el GR. Es deixa la carretera i es pren el corriol de l’esquerra. 5 min més tard, el camí fa un gir de 180º a l’esquerra i es travessa per unes passeres. En una bifurcació es deixa un camí a la dreta. 6 min més tard, es troben les primeres cases del poble de Sorgeat i a partir d’aquí el camí es asfaltat.

4,193 km (1.064 m) 55 min, Sorgeat. A l’entrada del poble hi ha un plafó del GR 107, cal continuar cap a l’interior del nucli urbà. A la sortida, hi ha una bifurcació on hi ha dos carrers paral·lels però a nivell diferent; es pren el de dalt i a la dreta, que es veu clarament com va cap a la muntanya. 7 min més tard, en una bifurcació cal prendre el camí de l’esquerra.

6,190 km, 1 h 20 min. Bifurcació després d’un llarg tram asfaltat, es deixa la pista sobtadament per prendre un petit corriolet que s’enfila a mà esquerra. Atenció, que el corriol costa de veure, ja que la pista continua recte.

8,310 km, 2 h 2 min. Eixamplament del camí on el pendent del corriol disminueix alhora que s’eixampla, s’entra en una zona arbrada i al cap de 13 min s’arriba al Coll d’Ijou de 1.649 m, és com una gran esplanada, a l’altra banda, a mà dreta, es pren un camí que inicia una lleugera baixada; es deixa un altre camí a l’esquerra.

10,352 km, 2 h 30 min. Pla de la Garda on hi ha un pal indicador, hi ha cinc camins diferents. Cal girar per un camí vers la dreta, no es continua recte. 10 min més tard, s’arriba al Coll de Pierre Blanche on hi ha una cruïlla en la qual cal continuar més o menys la direcció que se seguia, es deixa un camí que surt a l’esquerra. La direcció que port és cap al coll de Balagulés.

13,789 km, 3 h 13 min. Coll de Canons on es va cap a la dreta en direcció a les Estibes, hi ha un indicador. 15 mi després (14,752 km) es troba el Coll de Balagués de 1.669 m, on hi ha un rètol del GR 107. Hi ha una caseta amb panells solars que ja es veu bastant abans d’arribar-hi i que aquest punt inconfusible. El GR canvia definitivament de vessant i comença a baixar cap al poble de Montelhó. Se surt del coll bastant recte, pel mig de la vall i amb un fort pendent pel qual passa un curs d’aigua, a continuació s’arriba a una cruïlla on es troba un camí ben marcat, que es travessa. Hi ha un indicador que dóna la direcció a les Estibles / les Jaces / i Montelhó.

15,903 km, 3 h 45 min, Serrat del Brulladou. Cruïlla en la qual els indicadors marquen tant el GR 107 com la direcció a les Estibes. 3 min més tard es passa per una cruïlla on es pren el camí de l’esquerra que baixa i se’n deixa un altre a la dreta que puja. L’indicador continua assenyalant cap a les Estibes.

16,856 km (1.300 m) 3 h 59 min, Montaillou. Dins la població, s’arriba a una font, passat això, el GR fa un gir a l’esquerra, passa pel costat d’una cabina telefònica i continua per un carrer amb arbres que duu a fora del poble, en forma de carretera. Ràpidament s’arriba a una bifurcació on es deixa la carretera i es trenca a mà esquerra. I 4 min més tard, el camí principal va recte amunt, el GR trenca a la dreta; hi ha un rètol que assenyala cap a les Estibes. Canvi de rasant, després d’una pujadeta.

18,759 km, 4 h 20 min. Bifurcació a pocs metres de Prades, cal seguir el camí de la dreta i s’arriba a Prades (1.240 m) el GR 107 passa per un únic carrer de la població i continua en direcció a Comús. A la sortida del poble, es preu el camí que fa baixada situat a la dreta, després continua pla i va paral·lel a la carretera. Se’n deixa un altre d’asfaltat que puja a l’esquerra. 17 min més tard es troba un cruïlla, cal continuar pel camí principal.

20,365 km, 5 h 1 min. Bifurcació on es deixa el camí que se seguia i que continua recte i es pren un corriol a la dreta. Atenció, perquè en aquest punt és fàcil perdre’s. Els camins i la carretera que es veuen per aquest verals gairebé porten a Comús.

21,162 km, 5 h 17 min. Bifurcació després de fer un tram de camí totalment paral·lel a la carretera que va a Comús, en lloc d’anar-hi a parar, com fa el camí, el GR fa un gir brusc per un trencall a mà esquerra i s’endinsa de nou als camps. 5 min més tard, es  deixs el camí que se seguia, que va recte cap a Comús i es trenca bruscament per un camí que s’enfila per un pendent.

22,656 km (1.166 m) 5 h 35 min, Comús. Entrada a la població amb cartell iniciador.

VEURE TOT

Envia per Email Imprimir

SERVEIS DE L'ETAPA

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

1. tQJSD6xpwpr

15/08/2013 11:22:02

salam.mikhastam azatoon thkaasor bokonam. tamame barnamehatoo ro rooye iPod rikhtam va estefade mikonam. vaghean zahmat mikeshid ba inke fekr nemikonam hich manafe'e mali baratoon dashte bashe.tashakor tanha karie ke mitoonam bokonam.movafagh bashid. http://hedgriabd.com [url=http://ikjpbs.com]ikjpbs[/url] [link=http://aqpooki.com]aqpooki[/link]
  2. X1c3PI328

11/08/2013 06:42:16

Salam,dar ghesmat e akhbar chandbar az kalame HACKER be onvan e kharabkar ha estefadeh shodeh (dar hengamm e nofooz va kharabkari be system haye computeri) ke khon hamoontori ke doostan e ahl e computer midoonand in kalame dorsti nist baraye omoor e kharabkaraneh .bejaye HACKER ( ke hamoon computer GEEK ha hastnad ) bayad az kalame e CRACKER estefadeh kard.mesl e hamishe barnamhae aali hastand , mamnoon.marhamt ziad.
  3. WYnWFfnNs

10/08/2013 12:01:26

Hope so too. I also have to start doing some hydrotherapy even just by enetring a jaccuzi or sth.. things are not that progressed here in Greece you see.you never told me how come you read in Greek?Magnesium is great indeed! do try it. I have to remind myself to do that too actually.Take care & we'll talk again http://ifbbrxbhyil.com [url=http://byccjfgb.com]byccjfgb[/url] [link=http://sbyrvrztwa.com]sbyrvrztwa[/link]
  4. tz0NKM52Eo

08/08/2013 03:59:08

Thank you so much Leda,I to have read that hydro therapy was bniaficiel for such conditions, but I forgot all about it. Thank you for reminding me and for the great article. I also have read that magnesium is beneficial to take internally but never thought until now, that it could benefit the body from being concentrated in water like this.I'm going to look to see if there is a place here in Toronto where I can go. I hope there is.
Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 822 15 00
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com