Etapes

Full de Ruta

Etapa 10: De Comús a Montsegur: per gorges impressionants

A peu / Descripció de les etapes

Desplaçant el punter a través del l'àrea de color del gràfic de desnivell veuràs la corresponent ubicació en el mapa superior. Si fas clic en qualsevol dels marges de la corba, obtindràs l'altitud exacta.

Desnivell pujada

Difícil

Descripció

Observacions

En època plujosa, la pujada abans d’arribar a Montsegur és molt fangosa, cal anar ben calçat.

De Montsegur es pot continuar caminant fins a Foix seguint el camí senyalitzat com a GRP (senyals vermells i grocs).

Un cop al poble de Montsegur es pot seguir uns 2 Km de l’etapa següent i pujar a fer la visita al castell. El corriol d’accés al castell té forta pendent. En total des de Montsegur són uns 30 minuts.

Per accedir dins el castell de Montsegur és necessari abonar una entrada  (Adults: 5,50€, Nens de 8 a 15 anys: 3 €,  Menors de 8 anys: Gratuït).

Descripció

0,0 Km (1.168 m) Comus. Cal retornar a l’entrada del poble i seguir cap a ponent per una pista forestal amb el primer tram pavimentat, que s’endinsa cap al fons de la vall. Després d’uns 15 min, s’arriba en una bifurcació amb un pal indicador, cal continuar per la pista principal avall.

3,1 Km (1.053 m), 42 min. Corriol de les Gorges de la Frau. Cal seguir-lo i endinsar-se cap a l’engorjat. La vall aquí ja és molt estreta, el què anuncia la proximitat de l’engorjament. Després d’una forta baixada de pas irregular, s’arriba a sota del cim més alt, al punt més profund i angost de les gorges. A partir d’aquí el camí i l’engorjat comencen a obrir-se fins la sortida.

5,4 Km (714 m), 1 h 20 min. Al final del corriol comença una carretera asfaltada, és l’accés nord de les Gorges. Cal seguir un tram d’aquesta estreta carretera, que continua baixant tot seguint el curs del riu.

7,7 Km (609 m), 1 h 51 min. Pelai. A l’entrada del petit llogarret hi ha una cruïlla on es gira a l’esquerra per l’únic carrer. Comença una progressiva pujada, en un entorn natural molt bonic tot seguint el torrent de Rivels, on hi destaquen grans avets. Hi ha un punt on es pot optar per seguir dos camins, s’aconsella seguir les marques tot i que els dos acaben confluint.

10,5 Km (1.034 m), 3 h 6 min. Després d’una forta pujada, el camí va perdent pendent i es va tornant més planer, indicador que ja queda poc per començar a descendir cap a Montsegur. En 10 minuts es trobarà una nova bifurcació de camins, cal seguir a l’esquerra fent un gir de 90º cap al nord-oest. En 15 minuts més es troba amb una pista que també cal seguir a l’esquerra.

12,7 Km (865 m), 3 h 38 min. Després de creuar el riu Lasset  per un pont, la pisa asfaltada puja fins la carretera. Cal seguir-la pocs metres a l’esquerra, i continuar pel camí que puja directa cap a la població de Montsegur, que ja es veu al fons. Es passa pel càmping municipal i per un camí s’entra pels carrers del sud-est de Montsegur.

13,9 Km (934 m) 4 h , Montsegur. El traçat del GR fa pujar fins al nord del poble. Final de l’etapa

Des d’aquest punt comença la següent etapa si es continua cap a Foix, però també es pot optar seguir-la un tram per pujar al Pla dels Cremats i fer la visita al Castell de Montsegur per fer la visita per acabar la jornada.

VEURE TOT

Envia per Email Imprimir

SERVEIS DE L'ETAPA

Comentaris

Explica'ns què t'ha semblat aquesta etapa?

No hi han comentaris.

Consell Regulador del Camí dels Bons Homes
Ctra C-16, km 96,2
Berga 08600
Tel. 93 8247700/ 654125696
Adreça de correu electrònic info@camidelsbonshomes.com